AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
33.902

Turboladdning utav nya E90 (3ser)

Sida 9 av 17
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Som jag kunde tänka mig det =/
Jasså? Vad har du nu fått för Förhandsinfomration ifrån mercedes eller är det någon ny tidning som kommit ut?

andha45
www.autobild.de har ett stort bildgalleri som huvudartikel. Även om du inte kan tyska så kan du nog hänga med...
Nya mercedes E75 AMG kommer med en vidareutveckling av skräp-Hemi-V8:an. Uppborrad till 7 liter och med bi-turbo ger den 1200 Hk samt 1134 Nm.

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Bones:
Låter högst otroligt att den kommer sitta i en produktionsbil. Skulle det göra det så skulle förmodligen alla länder i hela världen lagstifta om max 200 hästkrafter i en bil.
Tvivlar också på det. Speciellt eftersom motorn ifråga antagligen inte finns...
Spelade vidare på theprophets kommentr ovan bara. :-)

___
Tycker Mercedes tappar lite av sin elegans med att göra så pass vulgära motorer a la lastbil. Det får ju vara någon måtta i detta uttjatade effektkrig.

/// Olof

Länk
andha45
Ni kan nog vara lugna, jag tror helt enkelt Bones skojar.
Någon starkare motor än 612 hk i CL/SL/S 65 AMG känner jag ej till och har inte hört talas om heller.
andha45
När det gäller elegans ligger väl Mercedes ändå bra till. Finns någon mer diskret supersnabb bil än SL 600?
AMG-modellerna är liksom M-modellerna mindre diskreta men Mercedes ger ett val, som inte Audi och BMW erbjuder.
Om det inte framgår av mitt inlägg direkt efter Haglunds så skojade jag.

___
andha45:

645 Cab, jag känner inte till SL600:s prestandasiffror men visst den är säkert snabbare (på rakan).

/// Olof

Länk
andha45
Det framgick redan från början men det verkade som några missade det pga upprördhet över Mercedes vulgaritet...
ska åka och provköra en 390d e46 nu med 16 cyl diesel och 2 200 Nm. Final edition med gratis servotronic.
Och visst, MB ligger såklart fortfarande bra till. Tycker t ex att nuvarande E-klass är oerhört lyckad. Jag är bara inte så förtjust i deras ganska offensiva effektkrig. 1200hk - lite overkill?

/// Olof

Länk
Olof - Mercedes har ännu ingen motor på 1200hk mig veterligen, inte i en personbil iallafall.

Det var ett skämt från min sida! :-)

___
Öberg: Nej än står "Opeln" kvar hemma hehe, men den ska säljas till förmån för skoter. Man kan ju inte ha 2st dräpare :)

Olof: Du kanske borde läsa inläggen lite mer noggrant?

Fast`n Loud Turbo Proud.
Oops, det missade jag :D
Men det skulle inte förvåna mig om det låg någon sanning i det.

/// Olof

Länk
Olof: Hehe :-)
_Om_ nu MB låter göra en motor för personbilsbruk på dryga 1200hk tror jag inte dom väljer Hemi-V8:an som bas. Enligt min mening är det en low-tech skräpmotor som inte borde ha något med dagens bilar att göra. Men det är en annan diskussion ämnat för en annan tråd någon annan gång.

___
Perran_:

Det kan hända den bäste. Sen så byggde inte mitt uttalande på de påhittade 1200hk i första hand, utan på MBs effektkrig i allmänhet.
Så du behöver inte passa på och peaka mig för att jag gillar BMW istället för S**B.

/// Olof

Länk
andha45
Mercedes har alltid haft starka motorer, det är inget nytt.
300 SEL 6,3
450 SEL 6,9
redan en 450 SE 1973 hade 225 hk, tsf BMW 3,0Si m 200 hk
560 SEC 1989 300 hk
600 SL 1993 400 hk
...
Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
Perra: Dräper du lådbilar med saaben eller ;)
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
andha45: Måste säga att det är första gången jag funnit lite värde och faktikst kännte mig lite intreserad utav en merca! CLS:en är stilig... men de små modellerna såg riktigt intresanta ut.. ska bli intresant att se hur de blir i verkligheten! MB behöver detta uppsving om de ska kunna konkurera med Audi och BMW i samma takt som dem! Fast fortfarande känns BMW mera som min bil =) Men jag blir väl gubbe med =/

Olof: Nånstanns tar det stop... och det kan även bli så att vi i sverige kan inom några år få omvärderad syn på prestanda bilar och effekt i motorerna! Det talas ju redan om straff på SUV:ar.. Vi får se om det blir verklighet! Än är det sista ordet inte sagt i den frågan som det verkar... än om ämnet kallnat av för tillfället.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.