|
Sida 9 av 17
|
|
|---|---|
|
Som jag kunde tänka mig det =/ Jasså? Vad har du nu fått för Förhandsinfomration ifrån mercedes eller är det någon ny tidning som kommit ut? |
|
andha45 |
www.autobild.de har ett stort bildgalleri som huvudartikel. Även om du inte kan tyska så kan du nog hänga med... |
|
Nya mercedes E75 AMG kommer med en vidareutveckling av skräp-Hemi-V8:an. Uppborrad till 7 liter och med bi-turbo ger den 1200 Hk samt 1134 Nm. ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
Bones: Låter högst otroligt att den kommer sitta i en produktionsbil. Skulle det göra det så skulle förmodligen alla länder i hela världen lagstifta om max 200 hästkrafter i en bil. |
|
|
Tvivlar också på det. Speciellt eftersom motorn ifråga antagligen inte finns... Spelade vidare på theprophets kommentr ovan bara. :-) ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
Tycker Mercedes tappar lite av sin elegans med att göra så pass vulgära motorer a la lastbil. Det får ju vara någon måtta i detta uttjatade effektkrig. /// Olof Länk |
|
andha45 |
Ni kan nog vara lugna, jag tror helt enkelt Bones skojar. Någon starkare motor än 612 hk i CL/SL/S 65 AMG känner jag ej till och har inte hört talas om heller. |
andha45 |
När det gäller elegans ligger väl Mercedes ändå bra till. Finns någon mer diskret supersnabb bil än SL 600? AMG-modellerna är liksom M-modellerna mindre diskreta men Mercedes ger ett val, som inte Audi och BMW erbjuder. |
|
Om det inte framgår av mitt inlägg direkt efter Haglunds så skojade jag. ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
andha45: 645 Cab, jag känner inte till SL600:s prestandasiffror men visst den är säkert snabbare (på rakan). /// Olof Länk |
|
andha45 |
Det framgick redan från början men det verkade som några missade det pga upprördhet över Mercedes vulgaritet... ska åka och provköra en 390d e46 nu med 16 cyl diesel och 2 200 Nm. Final edition med gratis servotronic. |
|
Och visst, MB ligger såklart fortfarande bra till. Tycker t ex att nuvarande E-klass är oerhört lyckad. Jag är bara inte så förtjust i deras ganska offensiva effektkrig. 1200hk - lite overkill? /// Olof Länk |
|
|
Olof - Mercedes har ännu ingen motor på 1200hk mig veterligen, inte i en personbil iallafall. Det var ett skämt från min sida! :-) ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
Öberg: Nej än står "Opeln" kvar hemma hehe, men den ska säljas till förmån för skoter. Man kan ju inte ha 2st dräpare :) Olof: Du kanske borde läsa inläggen lite mer noggrant? Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Oops, det missade jag :D Men det skulle inte förvåna mig om det låg någon sanning i det. /// Olof Länk |
|
|
Olof: Hehe :-) _Om_ nu MB låter göra en motor för personbilsbruk på dryga 1200hk tror jag inte dom väljer Hemi-V8:an som bas. Enligt min mening är det en low-tech skräpmotor som inte borde ha något med dagens bilar att göra. Men det är en annan diskussion ämnat för en annan tråd någon annan gång. ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
Perran_: Det kan hända den bäste. Sen så byggde inte mitt uttalande på de påhittade 1200hk i första hand, utan på MBs effektkrig i allmänhet. Så du behöver inte passa på och peaka mig för att jag gillar BMW istället för S**B. /// Olof Länk |
|
andha45 |
Mercedes har alltid haft starka motorer, det är inget nytt. 300 SEL 6,3 450 SEL 6,9 redan en 450 SE 1973 hade 225 hk, tsf BMW 3,0Si m 200 hk 560 SEC 1989 300 hk 600 SL 1993 400 hk ... |
| Perra: Dräper du lådbilar med saaben eller ;) | |
|
andha45: Måste säga att det är första gången jag funnit lite värde och faktikst kännte mig lite intreserad utav en merca! CLS:en är stilig... men de små modellerna såg riktigt intresanta ut.. ska bli intresant att se hur de blir i verkligheten! MB behöver detta uppsving om de ska kunna konkurera med Audi och BMW i samma takt som dem! Fast fortfarande känns BMW mera som min bil =) Men jag blir väl gubbe med =/ Olof: Nånstanns tar det stop... och det kan även bli så att vi i sverige kan inom några år få omvärderad syn på prestanda bilar och effekt i motorerna! Det talas ju redan om straff på SUV:ar.. Vi får se om det blir verklighet! Än är det sista ordet inte sagt i den frågan som det verkar... än om ämnet kallnat av för tillfället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.