|
Sida 1 av 17
|
|
|---|---|
|
Enligt Autocar (Länk så kommer nya 330Ti att få en turboladdad sexa på 3 liter på 340hk. Nya M3 ska ha en V8 på 400hk och flera modeller med fyrhjulsdrift planeras. "The big news, however, is the return of turbocharging for its petrol engines. In a bid to go one better than the executive-class competition, BMW is planning to introduce a 340bhp turbocharged 3.0-litre six in a sporting 330 Ti model." | |
|
Låter klart spännande! :D /// Olof Länk |
|
|
Turbo e kul :) Mvh Dragolito |
|
|
330-Turbon har det ryktats om tidigare och det är nog inte omöjligt att den kommer inom en snar framtid. Men det är frågan om 330ti verkligen behövs då 335d med 272hk/560Nm väntar bakom knuten? Den lär ju vara minst lika snabb och inte det minsta "dieslig"...? MVH MVH |
|
|
Yeaahhh! Det var det här man ville höra. Var lite besviken på E90ins motoralternativ, då dessa inte hade den volym och pretsanda jag är ute efter! Hoppas bara att de är sant samt att det inte låter vänta på sig och sist att denna motor kommer till Touringversionen. PS: De blir det ingen ALPINA B3S (E46) Touring i alla fall :-) |
|
|
Skall den heta 330 Ti? Då blir det rörigt om man skaffar touring.... blir benämningen månne 330 TiT? :D /// Olof Länk |
|
|
Detta har det som sagt snackats om i flera år. Jag tror det när jag ser den officiella pressreleasen. Tills dess så avfärdar jag det som rena spekulationer. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Håller autocar "hyffsat" högt upp på trovärdighetsskalan. Men som sagt ingen rök utan eld ska bli intressant och se om BMW kommer släppa någon information de kommande månaderna. En 330TIT måste ju bli en storsäljare ;) |
|
|
Olov Svenholm: Eller så kanske den kommer att heta "330t" eller varför inte "330is"...? MVH |
|
|
Personligen har jag som Kalle mycket svårt och tro detta. Bmw gör ofta utalande om att en stor del av deras image är högt effektutag ur icke överladdade motorer till skillnad från i princip alla andra bilfabrikanter. Effektsifforna som anges ovan låter dessutom alldeles för nära m3 territorium. Iaf om man ser rent historiskt. M-modellerna ligger nästan alltid 100 hk + eller mer i förhållande till modellen under. 328 i E36 fall, och 330 i E46 fall. Jag hoppas verkligen inte att 330i turbo blir sanning då jag är övertygad om att de skulle sänka varumärkets image. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Förefaller väldigt osannolikt att E90-serien ska få en turboladdad bensinare! ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
Wendtan Tror inte alls på att det skulle sänka varumärkets image! Snarare tvärtom, då BMW:s turboladdade sexa förmodligen skulle vara bland det finaste turborna på marknaden. Dessutom har ju en annan mycket image & prestigeladdad bil turbovarianter, tänker närmast då på Porsche.... Tycker du inte att de vore läckert med en turbosexa med dryga 340hk? Skulle defenetivt få tyst på alla SAAB & VOLVO kepsar som besöker denna forum för milslånga trådar om vilken bil som har bäst prestanda 0-100 150-200 etc etc... :-) |
|
|
Dessutom i en otrimad variant ! |
|
| bara jag som fick..... ja ni vet.. BMW är bättre än sex, det har alltid sagt! | |
|
Blir MYCKET överraskad (och besviken) om BMW inför turbo igen. Främst pga det uttalande som en av BMW:s motorexperter nyligen gjorde: "Den optimala turbon för förbränningsmotorer finns inte, den skulle behöva vara uppblåsbar." Skulle vara konstigt att göra ett sådant uttalande och sedan släppa en turbomotor nåt år senare, eller hur? |
|
| Tror inte ett spår på spekulationerna kring turbo. Nä, usch och fy för turbo. Funkar bra på dragbilar och dieselmotorer. | |
| Och toksega Mitsu EVO 8:or på Emmaboda .. eller hur var det Haglund? ;) | |
TobbeBMW |
NEEEJJ!! En BMW har INTE turbo, en BMW behöver inte turbo. Turbo är för små sketna japanska bilar. Hoppas för all del också att dom inte sätter en V8 i nya M3:an. Det ska vara en 6:a i 3 serien och inget annat. |
|
Snälla, att överladdning sänker ett märkes image är ju rent bs. Se bara på Porsche t ex. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
BMW har nog inget val om de vill överladda bensinmotorer eller inte om de vill stå sig i effekttävlingen. Hur coolt som helst anser jag att BMW äntligen (om det nu blir så, stod i Autobild.de i sommras också fö) kryper till korset och överladdar bensinmotorerna. Uttalanden i stil med att "BMW inte behöver turbo" återstår att se då som bekant kunderna styr vilka modeller som säljer, eller hur? Att det skulle sänka BMW:s varumärke har jag svårt att se snarare tvärtom att om BMW väljer att inte överladda bensinmotorerna kommer de tror jag få problem. Har svårt att se att Audi, Jaguar och MB som överladdar sina bensinmotorer har fått problem med sitt varumärke pga det...eller? För en vanlig familjebil kan man verkligen fråga sig om turbo är en bra lösning(ägandekostnader t ex), men vill man ha ut maximal effekt finns det någon annan lösning som är lika effektiv som att överladda? Själv blev jag övertygad på mantorp park förra året då Audi RS4 hade BMW M5 e39 som rundningsmärke.... /Simon |
|
|
om det blir verklighet så kan man nog sätta in en turbo i en "riktig" bmw. lagligt alltså? för då säger väl bmw att det är okej med turbo i deras bilar? kommer isf att bli många 3 serie bmw:s som blir söndertrimmad och förstörda:( Alpina Power! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.