|
|
|
|---|---|
|
hej. jag täntke fråga om någon har stött på detta problem med en 318is eller annan bil. när jag gasar mkt och fort på tomgång så misständer bilen (eller något annat, tvekar lite) första kvarts-sekunden. för att sen fortsätta som vanligt. samma sak när jag är ute och åker och sen gasar fullt från lågvarv så kan den misstända lite. om jag gasar fullt och börjar närma mig 4500rpm så kan samma sak hända. vet någon vad som kan vara fel? har e30 318is samma motor som sitter i e36 318is? tack på förhand! | |
parolof |
Hade samma problem på min 318is, men det är nog inget unikt för den modellen. Min bils sjuka läkte efter att ha hällt i en flaska "insprutnings cleaner" |
|
hade du precis samma symptom på din? isf är det väl värt ett test. |
|
parolof |
Ja, det låter som samma problem, om jag accelererade sakta up mot 4200-4500 gick det bättre, men vid typ gasen i botten/omkörning misstände den vid samma varvtal |
|
Kalas. då provar jag den lösningen och hoppas på det bästa :) |
|
|
tyvärr så verkar inte det ha funkat. inga andra tips? :/ |
|
|
Det kan vara lambasonden som signalerar dåligt och då blir insprutningen osäker om den ska ge mer bensin elelr inte men efter en kvarts sekund klarnar det sig och ger då fullt bensin? Lite OT men... Hinner du upptäcka att du ligger på 4500 rpm? På min går det utav helvete så enda man ser är att man ligger och sniffar på 7000rpm ;) |
|
|
Ingen mer som upplevt samma (ej liknande) problem? |
|
|
finns det möjlighet att det kan vara att bilen går över i nödläge? fick tips om att detta kan vara fallet. vad kostar det isf att köra bilen i en sån manick som berättar vad som är fel :D |
|
|
de har hänt ett par gånger att den misständer när jag växlat från 3:an 7500 rpm upp till 4 :an, asså när jag "racat" men då hade jag problem me lufttillförseln.. ___ IS POWER låter mer än de går :D |
|
|
mm. gjorde en felsökning med sån datormanick. den sa att luftmassemätaren hade ett tändproblem. så nu hade jag tänkt fixa det och jag hoppas att det är allt. |
|
|
Om man kört mycket kökörning eller stadskörning kan tändstiften gått för kalla och inte klarat av att självrensa sig så att gnistan från mittelektroden följt sotet på porslinet till jord emellanåt antingen när det är mager bränsleblandning eller vid högt tryck som fullgas. Nisse |
|
parolof |
Hur gick det med luftmassemätaren?? försvann felet?? |
|
det försvann! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.