AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.248

Passar en M3 E46 mockaratt i en E46 328i

Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Vill ha lite skönare känsla och undrar o det går byta till en mockaratt med multifunktion. Dvs, radio + farthållare etc.
M3-ans mockaratt skulle sitta fint!

M3/// Mullret
Det finns två olika alacantara rattar till E46. Dels en amerikansk variant som sitter i 330 ZHP (Performance Package) som är en normal E46 ratt i alacantara och med svarta sömmar. Sedan finns det även en M3 CSL ratt som är tjockare och har röda och blåa sömmar. Min erfarenhet är att de tyvärr slits ganska fort och de passar bättre i en tävlingsbil med handskar.

/RS2
Sorry, kan inte ens stava till alcantara idag...

/RS2
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Tack, tack.

Skall kolla priser med BMW när jag hämtar ut racern efter oljeservice i dag.

M3/// Mullret
Det stämmer som RS2 konstaterar: Alcantara och handsvett är ingen bra kombination. Har man alcantararatt bör man köra med för ändamålet anpassade handskar, annars kan man avstå.

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
SÖren oxå.

Inget mys alltså... Läderratten som sitter där är lagomt sliten och därför även lite "hård" att hålla i.

M3/// Mullret
Mullret,

Har du provat att smörja in din befintliga ratt med BMW's lädervårdsprodukter? Jag brukar använda deras Lederlotion, med gott resultat. Nu senast så testade jag att efterbehandla med Meguiars 40 (primärt avsett för plast/vinyl) och det blev VÄLDIGT bra! Som nytt! Viktigt dock att man torkar av Meguiars-medlet noga, annars tenderar ratten att bli väldigt hal.

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Tack tack för alla tips. Blir ett inköp i dag av Lederlotion. Antagligen billigare än ny ratt i alcantara..

M3/// Mullret
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Lederlotion rekommenderas på ratte/växelspaksnopp utav BMW och som kalle skriver så blir resultatet mycket gott.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.