|
|
|
|---|---|
|
hej vad är det bästa baslåde matrialet?? är det spånskiva 22mm lr MDF??? och förresten kallar man MDF för "plywood" ?? tacksam för svar.... | |
|
Jag föredrar att bygga i MDF, det ger en stabil konstruktion utan någon nämnvärd resonans. Nej! MDF är inte samma som plywood. |
|
| bygger i 22mm spån för att det är billigt och lätt att hålla på med. har grejat med mdf också men jag märker ingen skillnad på ljudet. | |
| Om du skall lacka kan det vara enklare att få bra finish med MDF. Klär du med matta spelar det ingen större roll. | |
Robsarve |
Själv föredrar jag spånskiva då man slipper förborra. Ljudmässigt spelar det ingen roll så länge man är noga. tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
markus00 |
Jag byggde en baslåda idag faktiskt av 22mm spånskiva. Fick alla bitar tillsågade på byggcentret. Är väldigt nöjd, väldigt stabilt och enkelt att arbeta med. |
|
Jag älskar bara mdf, materialet blir både snyggt och stadigt. Går att bearbeta mycket snyggare än spånskiva som smular och har sig. mvh / Lars Det är aldrig för sent att ge upp. |
|
| Markus00: vad kostar de att få de till sågat ?? köpte du matrial på samma ställe? ska bygga ny låda! | |
markus00 |
Lådan är på 35 liter med bla en vinklad vägg. Med material och arbetskostnad blev det 204 kr. Då stog det att arbetskostnaden va 10 min. |
|
Åk till ett byggvaruhus typ bauhaus eller fredells med måtten... dom brukar fixat gratis.... Mvh Jonah |
|
|
Bauhaus tar 25:- per sågsnitt och kan inte kapa annat än raka snitt. ( i sthlm) Länk |
|
|
Konstigt Ja sågade upp min gamla låda gratis och de med en vinklad bakvägg ;) Gratis.. Mvh Jonah |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.