AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
621

mekat lite med givaren på bränslepumpen

Visa användare
215
beijnoff
328i -00
I helgen demonterade jag bränslepumpen med givaren till tankmätaren och lampan.

Jag har under en längre tid sporadiskt haft problem med att bränslemätaren slår mellan helt full och tom när jag har tankat fullt (som så många andra).

Den lilla kretskortet som kontakterna glider på samt själva kontakterna såg helt ok ut, inget större synbart slitage.

Dock fanns det en svart beläggning både på kretskortet samt andra metalldelar också. Jag vet inte riktigt vad bensinen innehåller men det var svart som sot i varje fall.

Kretskortet fick sig en omgång med startspray och tops och sedan även lite aceton på en tops. Rent och fint blev det.

Fungerar perfekt efter återmontering.

Kostnad=min tid plus en tops stulen från svärmor (och två små slangklämmor för bränsleslangarna från svärfar).

Nu får vi se hur länge det håller sig fräscht innan det blir beläggning på det igen.

Det finns trådar om detta som beskriver hur man demonterar pumpen men om det är någon som undrar något svarar jag gärna på frågor.

/Johan

Det finns tre typer av människor.
Dom som kan räkna,
och dom som inte kan...
Johan, var det du som hade M pump i din?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Nix, ingen M-pump.

Jag hörde mig för lite innan vad jag skulle kunna sätta i om jag skulle bli tvungen att byta men eftersom det bara var lite rengöring som behövdes så sitter orginalpumpen kvar.

Det finns tre typer av människor.
Dom som kan räkna,
och dom som inte kan...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.