AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.487

Flammig kromlister E46

Ro
135
Rogge
320i -04 (M-sport, step, Hi-Fi system)
Hej. Är det någon klok person som har tips på hur man blir av med fula avlagringar på kromlisterna runt sidorutorna? Har prövat att vaxa och gå på flammorna med Autosol. Tacksam för svar.
Har tyvärr inget vettigt svar på din fråga, men lider av samma problem. Autosol har jag inte vågat prova, tycker det känns litet för "grovt". Det märkliga är att jag bara har problemet på listerna runt fönstren. Inte t.ex. på kromet kring njurarna i grillen. Är det samma för dig?

Stefan L
Ro
135
Rogge
Hej Stefan. Jepp, samma här. Kromet på grillen är kanonfint. Det känns nästan som om det är något slags överdrag på de andra kromlisterna. Typ plast eller något liknande. Jag funderar på om jag ska pröva med ättikslösning. Det borde kunna hjälpa om det är avlagringar eller liknande. Jag är dock osäker på hur stark ättikslösningen ska vara. Jag hör av mig när jag prövat. Förmodligen gör jag det till helgen.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kan vara två saker sa min rekondkille... Dels delvis upplösta saltavlagringar tex avfettning börjar lösa upp sen kommer mna inte åt att tvätta överallt. Eller otrkat avsköljningsvatten med hög kalkhalt... Lite vaxpolish efter god rengöring funkade för mig....

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
al
7
alexandros
323 Ci -00
TVÄTTA FÖRST MED BILSCHAMPO. TAG SEDAN LITE MATFETT PÅ BOMULL OCH RENGÖR DEN KROMADE PLASTGRILLEN, TVÄTTA BORT MATOLJAN MED YES OCH VOILA! SKINANDE REN KROMGRILL. ANVÄND INGA AVFETTNINGSMEDEL ELLER ANDRA STARKA MEDEL PÅ PLASTGRILLEN! FÖR DEN RIKTIGA KROMADE BITEN RUNT BILENS FÖNSTERRUTOR KAN DU TA EN LITEN SVAMP OCH LITE AVFETTNINGMEDEL OCH GÖRA RENT, AVSLUTA MED BILSCAHMPO OCH VARMT VATTEN! VAXA SEDAN KROMLISTERNA

AD
Ro
135
Rogge
Hej igen,

50% ättikslösning, lite gnuggande och avsluta med vax - voilá! Blev bra, faktiskt. Synd bara att det slskar igen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.