|
|
|
|---|---|
|
Innan någon berättar för mig om den fina sökfunktionen, så ska jag säga att jag redan sökt, och läst igenom alla inlägg om mitt ämne, men ej fått alla svar, så jag gör en ny liten tråd... Jag har alltså inhandlat Biltemas fina dimljus till min e36, nu undrar jag om det finns kablar dragna redan eller om man måste dra egna? Och hur är i så fall dimljusen kopplade orginal, en separat brytare i coupén eller går dom på ljusvredet? Tacksam för svar, då jag också vill åka omkring och göra tillvaron ljusare.. (endast vid dimma såklart :P) | |
|
Om du har en brytare för främre dimljus sidan om ljusvredet så har det troligtvis tidigare varit monterat & då bör ju även kablarna fram finnas. Om inte, så behöver du en komplett sats. |
|
| Nej, jag har bara en knapp för bakre dimljus, ser ju att det finns plats för en knapp äver för främre över denna. Så det blir alltså till att skaffa en sådan knapp istället, och dra nya kablar? Måste man ha ett extra relä till dimljusen på 50w styck? | |
|
Johnboyen Du behöver ha ett relä till dimljusen annars kan det börja brinna. Köp relä ca50:- kablar och en knapp. Inga problem.. =) |
|
| Precis som jag tänkte, måste ju vara trevligarare att ha det så, än att bonn-meka dit det på parkeringsljuset som en del gjort... | |
beemer_87 |
snor den här gamla tråden så slipper jag starta en ny.. funderar på att skaffa dimljus till min e36 snart om ja hittar några billiga begagnade.. och jag hade samma frågor som johnboyen men fick dom besvarade nu :) Vad jag undrar är vart man kan köpa den här satsen om man inte har fördraget i bilen redan o knappen osv.. för ja ska som sagt köpa beg ljus så tänkte förbereda bilen innan ! Nån som vet ? /nicke |
| Strunta i begagnade, dom på biltema kostar 349:- styck, och är jättefina. Vanlig eftermarknadspryl, inget specifikt för Biltema. | |
beemer_87 |
okej det var ju billigt.. är det en komplett sats lr bara ljusen ? |
| Läs mitt första inlägg...:) Kostar 349:- STYCK, bara ljusen, utan lampor osv.. inga kablar. Dock komplett med plasthållaren du sätter i spoilern. Det du behöver är ett vanligt extraljusrelä, några meter kabel, en brytare till instrumentbrädan.. några timmar, och tålamod. Lycka till.. :) | |
| Annars är väl den här satsen ett hett tips när du ändå är på biltema, lova mig att inte använda vippströmbrytaren bara... ;) Länk | |
| Synd att det inte finns någon "ändra" funktion på det här forumet, men här är länken till själva dimljusen: Länk | |
|
Det är troligen redan förbett för dimljus, skulle förvåna mig mycket om det inte var så även på E36. Alla kablar ligger alltså förberedda, bara att leta fram. Köpa bara en dubbelströmbrytare och byt den som sitter där, samt sätt i säkringar och ett anpassat relä. Eventuellt måste man även komplettera med en kontrollampa i instrumenteringen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
beemer_87 |
haha vippströmbrytaren va ganska het.. ser nästan ut som den skulle ta i blinkersen bara :) erik > okej ska ta mej en titt då o hoppas på det.. har bmw kontrollampa och knapp mm o få tag på lr ? |
beemer_87 |
Var ute igår o kollade lite om jag hade fördraget oså men det var det inte.. Passade på att kolla lite där ljusen ska sitta och det såg väldigt tomt ut.. inga fästen lr liknande. Nu vet jag iofs inte hur fästen på dimljusen ser ut så dom kanske går o trycka dit ändå.. men ska det finnas speciella fästen i fronten ? eftersom jag inte hade något annat förberett för dimljus så undrar man ju lite.. |
| Det följer med "fästen" till dimljusen, en "låda" i plast som du fäster på lämpligt sätt i fronten, sen fäster du dimljuset i "lådan" | |
beemer_87 |
Okej va bra slipper man oroa sig över det :) jag antar att de följer med vart man än köper dom.. Vilket sätt är "lämpligast" att fästa den då ? finns det inga riktmärken lr liknande där man ska fästa den i fronten alltså ? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.