|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag sökt och läst en massa inlägg om låsen men kan inte hitta mitt problem. Jag kan inte låsa upp varken förar eller passagerardörren. Provade även att koppla bort kontakten på bakluckan utan att det fungerade, lyckades dock att låsa upp allt från bakluckan, men sen när jag låste så vart det samma visa igen. Nödöppningen fungerar, men det e lite jobbigt att kliva in från passagerarsidan när man är 188cm lång :) Någon som kan ha ett förslag på vad det kan va? Är det microswitchen? Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... | |
|
Läs lite här så fixar det sig nog Länk Min hade liknande fel och det var bara en lös 'stång' inne i dörren som fick böjas till lite och tryckas på plats så var det biff. //Magnus |
|
|
Sorry, jag svara lite snabbt. Felet var nog inte helt likt.. |
|
|
Lyckades låsa upp den i morse. Provade då att låsa utan deadlock, och då verkar det inte va nått problem alls. Kan deadlock ställa till med nått? Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
|
Är microswitcharna i förar och passageradörrarna sammankopplade på nått sätt? Någon som vet? Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
Ug-Lee |
Jag plockade ut min microbrytare på förarsidan och lade ett sk schims imellan, för på min verkade det som om de tre små plastknopparna inte nåde, jag lade 1mm plastbit imellan |
|
Felet är åtgärdat. Det var centrallåsmotorn i förardörren som va trasig. Vilen tur det är att man har vänner som är elektronikgalningar och kan mäta dessa saker åt en. Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.