|
|
|
|---|---|
|
som rubrikken lyder. vilken art nr er det på den kolven jeg skal ha for og få komp senket min m10 1.8l og hva vil kompet bli? min email virker ikke derfor kan jeg ikke sende dem en mail. håper på gode svar. mit første m10 bygge. sikter på 250hk. skal sitte i e21. noen tips til diff som kan brukes? er girkasse fra m30 bolt on på m10? takker for svar | |
|
art#: E70HX 90,5x39,6 om du vill borra till 2,0liter. Kompet blir 6,0:1 men om du topdeckar blocker ca 2,1mm så blir kompet 8,1:1. Precis så ska min m10 turbo motor bli i vinter iallafall. Växellådan från m30 passar iaf getrag265 dock så tror jag det är ovanligt med hastighetsvajer utgång på 265 ifall du behöver det På 02tavlan Länk finns massa info om m10 turbo. Vilken turbo har du tänkt använda? |
|
| skal bruke en t 3. men on jeg toppdekker blokket 2,1mm så blir det vel ikke riktigt lett og få registeret rett sammen igjen? hva gjør man med dette? og kan jeg bruke 1,8l vevaksel`n? | |
|
Hej! Slipa ut hålen i kamdrevet så du får ett "ställbart" kamdrev. Du måste även böja om kamkjedjesträckaren lite när man toppdeckar blocket annars vill kjedjan bli lite slak. Kolla här Länk Visst kan du köra med din 1,8 vev...man varför inte byta till 2,0 vev samt stakar... Standardkam och t3á samt 2 liters grejjerna så får du en motor som kommer att svara snabbt ...tänker du montera en vassare kam är det nog att rekomendera att köpa en större turbo också |
|
| takk for tipset. blir nokk og spare lite mere kr og få tak i 2,0l deler tenker jeg. hva skal du ha for og fikse et slikt kam drev til meg? | |
| noen tips til hvordan jeg kan få elektronisk speedometer i min e21? | |
|
det du budre gjøre er å kjøpe fire av de s38b38 rådene som står under deler selges her, og kjøpe mahle stempler fra dahlems, og kjøre med 2l veiev, da skal det ikke være nødvendig å ta noe av blokka, drev å regna på det en gang, men kan se om jeg får rota fram hva kompen blir. regna på det for noen år siden... mener å huske at b38 rådene er litt kortere enn b36.. bare en ide.. |
|
| takk for tipset. se om du kan finne kompet | |
|
Här såg jag en annons på ställbart kamdrev Länk |
|
|
finner ikke de gamle notatene, men hvis det viser seg slik at b38 rådene fakrisk er 2 mm kortere enn b36 rådene ville jeg uten tvil gått for den løsningen, det gir litt under 8:1 kan jeg tenke meg. i og med at det bunner ut i at stemplene vender ca 0,5 mm under blokka. men det hele er avhengig av at b38 rådene (stakarna) er 142mm, noen som kan bekrefte eller avkrefte? |
|
|
Ställbart kamdrev är enkelt att fixa på m10 och m30, bara att fila hålen ovala det är inte alls hårt material i dreven. Men byt ut skruvarna till bättre kvalite med bra låsning (brickor och/eller lim) /// Kristian |
|
| ok. takk for tips. | |
|
hei. igjen. har nå fått tak på en 2,0l med kolvar fra 2002 turbo. sterkere clutch, topp av ukjent type. toppen er tatt av. cosworth ic og noe annet småtteri. tengte og kjøre den motoren med sprut fra en 85 518i. s##d dyser. progresiv/justerbar btr.std topp, garret T3 og 0,8 i ladd til og begynne med, får se hvor høyt jeg kommer i ladd før tennings bank. hadde håpet på 1bar og ca 200hk. er dette mulig? |
|
| Ska nog gå med bra justerad motor och lagom stora spridare skulle tro att ca 335 cc/min behövs | |
| vart får man tag i 2002 turbo orginal kolvar...? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.