|
|
|
|---|---|
|
Hallo! Jag skulle vilja ha hjälp med att få mina framblinkers lysa orange konstant? hur gör man? är det olagligt? Tack på förhand! Mvh Laason | |
|
Olagligt är det... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Välkommen till forumet! Det finns en utmärkt sökfunktion Länk , använd gärna den. Detta är några av träffarna jag fick: Länk Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
TobbeBMW |
Lyssna på våran besiktningsguru Jesperado. Det är olagligt och renderar garanterat i böter samt ombesiktning. |
|
Jag har kopplat ur parkeringsljuset som sitter i helljusinsattserna på min e46:a, då tänds blinkern fram på, med svagt ljus, binkar man lyser det som vanligt. Nu blev jag stoppad i en trafikkontroll och fick påpekande på det orange ljuset, så nu är det bara att byta tillbaks igen. BMW CS #5206 |
|
|
Hejsan! Jag har en USA M3 och på den så lyser det från blinkerserna fram. Var dock tvungen att byta från orangea glas till vita för att det skulle bli godkänt. Tror dock att det är olagligt för bilar som är från europa. Jag har dispans eftersom min är från USA. Kolla på min bil under min användare så ser du hur det ser ut :) Mvh Tobias |
|
|
Tobias! Har du även vitt ljus till blinkern då, eller är det olika glödlampor. BMW CS #5206 |
|
| Sätt i en extra 5w parkeringslampa med brytare så du kan släcka dem, annars kan man bygga så det lyser med svagare effekt och blinkar normalt. Jag köpte ett sånt kit av en kille på powerbörsen till min 525tdsAT, det blev kanoners. | |
|
Flyttsak har dispens när det gäller färg på körriktningsvisare. Utöver det vanliga orange-gula ljuset tillåts även vitt ljus framåt och rött ljus bakåt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.