|
|
|
|---|---|
|
Så här som ägare av ny bil blir det många frågor. Jag har sökt men inte riktigt hittat nått bra svar. Min stolsvärme funkar inte i förarstolen, vilket är jobbigt. Dock funkar den på passagerar sidan. Säkringarna är kollade och hela samt att jag har kollat så att kontakten under stolen sitter i ordentligt. Jag har läst att när stolsvärmen är trasig i dynan funkar ofta värmen forfarande i ryggstödet. Min blir varken varm i dynan eller ryggstödet. Knapparna funkar som dom ska, dvs lyser starkare när man trycker på dem. Vilka fler fel kan finnas förutom en trasig värmeslinga i dynan? Finns det fler kontakter än den vita under stolen? Jag tycker det verkar konstigt om slingan var av i både ryggen och i dynan, men man vet ju aldrig. Tacksam för svar! Mvh Johan | |
| Ingen som har någon aning? | |
|
Kan du inte mäta dynan då?? och se om det finns någon krets! ___Piff___ |
|
| Jo det skulle jag kunna göra! Vet du nått om vilken/vilka kontakter det är? | |
|
På min är det så att på högvärme kopplas sitsdelarna var för sig och på lågvärme i serie.det innebär att om någon del är hel så borde den delen gå på högvärme. Kolla in schema här Länk kanske kan vara till hjälp. med brytaren borta borde det gå att mäta sitsdelarna. FAF |
|
|
Efter 3 timmar och 30 minuters pill så funkar värmen i sitsen. Kabeln hade brunnit av både i ryggen och i sittdynan. I dynan var den av på 3 ställen, ryggen brydde jag mig inte om att laga. Tog lite bilder och så om det finns nån som är intresserad. Det var inte fullt så krångligt som det verkar vara på en e39 iaf. Grym miss av bmw att inte seriekoppla slingan. Tänker iaf inte köra det varma läget, då brinner väl kablarna snart av igen. Föresten, kan man inte sätta i en mindre säkring till stolsvärmen? Eller brinner den av hela tiden? Säkringen finns ju där då ska den fan göra nytta så man slipper pilla med sånt här i onödan. |
|
| "Grym miss av bmw att inte seriekoppla slingan" Menade förståss paralellkoppla! | |
|
FAF: Man märkar att det är kopplat så för det finns ju ingen sluten krets i ryggen nu = för mycket ström i sisten = brännehett! Går ju inte köra på låga heller efter som det va serie med rygg och sist? Får väl sätta nått motstånd eller nått i ryggen så länge, orkar inte riva ryggstödet också. Nån som vet om man kan köpa nya "mattor" med värmeslingan i? Vad kostar det isf? Tyckte det va lite jobbigt att sitta o skala, skarva och löda de trådsmala kablarna. Mvh |
|
|
Tja! Har liknande problem i min bil, undrar om du skulle kunna skicka lite bilder?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.