|
|
|
|---|---|
| Kom upp idag när jag var ute och körde. Det konstiga är att sen vi skaffade bilen så jag fått ställa klockan och språket 2ggr (först när vi hade köpt den, sen andra gången efter att den hade varit hos verkstaden). Har inte varit nere i tyskland eller liknande, därför jag undrar hur det kan komma sig att det där kom upp? Har det något med att det var 7grader ute och bilen bedömmer det som en risk i sig? | |
|
Du har förmodligen engelskt spåk och enheter i färddatorn, med "Limit" aktiverad. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Engelskt språk ja.. lite jobbigt i längden med Franska eller Tyska =). Men finns en "speedlimit" kvar när man har plockat ur batteriet 2ggr? Har även ställt speedlimit tidigare.. Och nej Speedlimit var inte aktiverat när jag körde (stora datorn). | |
|
Har du nivåreglering? Jag har för mig att bruxen nämner nåt om hastighetsbegränsning om nivåregleringen strular. Daniel |
|
|
Mig veterligen så har jag det inte? Har gått igenom koderna till bilen (utr koderna) och inte hittat det. Borde det inte finnas någon knapp eller motsvarane i kupén isf? Mvh Martin |
|
| Nej. Den nivåregleringen jag har (& den enda jag känner till) är automatisk & kompenserar för last eller vid släpdragning då bilen inte viker en tum med bakändan trots belastning. Denna kan ej ställas på nåt vis från kupen. Det kanske dyker upp nå´n här som vet hur du kollar om du har nivåreglering. Det kanske rent av var standard på 540:n.....? | |
|
Hej! Nu drar jag upp en gammal tråd , det var det enda som jag hittade vid sökning som verkar stämma med mitt.. har precis köpt mig en underbar 525i touring -92 men jag undrar en grej : efter att jag nu haft den ett tag har varning för nivåregleringen börjat visa sig på checkcontrollen men jag kan inte se nått fel med den,verkar fungera som den ska och läker inte....nån som vet var givaren sitter och vad den varnar för igentligen? bilen har stått ett tag(inte säker men ca 4 månader) innan jag köpte den kan det ha nån invärkan eller kan det vara bara givaren som strular? en annan grej är att den varnar för just speed limit 110mph även fast jag har lilla datorn,är det då för att det ligger på en signal om nivåregleringen? Mvh Andreas |
|
|
Hej! Jag lyfter den igen då,den varnar fortfarande ca 2 min efter man börjat å köra och kommer med jämna mellanrum,jag lastade den med 12st 14"are i bagaget idag och då sjönk den ner en aning sen startade jag å gick ut å kikade och mycket riktigt så höjdes den så verkar funka som den ska iaf... jag misstänker givarfel därför hade det varit bra å fått reda på var denna sitter + vad den varnar för? nån vänlig person som har lust å hjälpa mig med detta? Mvh Andreas |
|
| har oxå samma bekymmer med min att den larmar + att speedlimiten går in och blinkar på max 170km/h, har heller inte några synliga läckor och den verkar funka som den ska så sitter det nån givare nånstans eller är det nån som har nån idé om vad man ska söka efter? | |
Miper335 |
Varningen beror på att bilen TROR att den är för tungt lastad!! Vet dock inte hur nivåregleringen fungerar för övrigt men att anta vore ju att det är en givare som redan nämnts som strular. Nivåregleringen i sej är ett tråkigt ämne i sej om den inte fungerar eller läcker. |
Miper335 |
Har dessutom för mej att det inte GÅR att köra fortare om varningen kommer upp vilket innebär att motorn stryps om man försöker. |
| jag kan köra fortare, är absolut ingen skillnad, mätaren försvinner vidare efter 200 :) | |
|
ingen som vet var givaren sitter? Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.