AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.499

Baslåda i reservhjulsbaljan!

Sida 2 av 2
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
vet e fan. tycker de låter okej. men vi stälde ner basen mycket på dom i hatthyllan iaf. själv är man kass! vet ju inte hur de ska låta för att låta bra men de lät iaf bra tycker jag, men alltid skoj att kunna få bättre ljud, men nu är jag ute efter plats! så jag får fundera lite, ev säljer jag basarna eller låter de ligga på hyllan hemma å köper en ny bas...
Robsarve
Det är nämligen så att med 6x9 i så blir det svårt att få något riktigt tryck, oavsett hur du bygger i bagaget.

Det jag försöker förstå är hur du vill ha ljudet, du har ju bra prylar i grunden, men jag tycker inte att de används fullt ut.

tycker Erik
Marknadschef
Ncore Acoustical Solutions
www.n-core.se
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Om du hade dom prylarna ev ett par tusen. vad skulle du göra? vill ha så bra ljud de går med grejoran, samt plats som du redan har förstått! tackar för de nyttiga du skriver! kanke kan ta lite lärdom av de du säger ;)
Robsarve
1. Kastat ur bakhögtalarna
2. Ställt om P99 till PRO-läge och kört framsystemet aktivt delat på RAM2.
3. Sålt JBL-basarna. (Eller använt dem hemma om jag hade ett stort steg.)
4. Gjort adaptrar till tior och stabilserat hatthyllan så gott det går.
5. Köpt 2 tior med lång slaglängd och dubbla 4 Ohms talspolar som funkar "open air" under hatthyllan. Kopplat dem paralellt på DIG-steget så de fick dryga kilowatten.
6. Bett någon som vet om hjälp för att ställa in det hela!

tycker Erik
Marknadschef
www.n-core.se
32
20
325Coupe
325 Coupé -93
Halloj.
Jag följde tråden och såg att det enda som diskuterats när det gäller låsa i reservdelsbaljan är en variant i trä vilket blir många bitar och mycket pill. Jag har själv gjutit några lådor i glasfiber direkt i baljan. Då utnyttjar du volymen maximalt eftersom den ofta är en bristvara. Polyester + armering till låddan kan köpas på biltema.
Mvh Tommy
32
20
325Coupe
325 Coupé -93
Låda skullere förtås stå.
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
okej! då får jag ju in basen i kupén som är halv svårt annars.
Fy fan de här måste jag iaf lösa på nått sätt! funderar!! tack så mycket för tippsen!
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
allt i skuffen ut borta nu! all plast allt som finns där! så nu börjars de... har hela vintern! ;) tur de
Robsarve
Här går det undan! :-) Lycka till!

tycker Erik
Marknadschef
www.n-core.se
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Robsarve så här blev de i skuffen,
Länk
Lite bilder har nyligen grejat i skuffen!
Skriv gärna nått i gb! mer bilder å info kommer om folk är sugna att se!
Robsarve
Kul!

Hoppas du blir nöjd med slutresultatet, det såg trevligt ut!
Hur gjorde du med resten av grejjerna?
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Som de ser ut nu inte klart men stegen bygger jag bort blir snabbkoppling på baslådan så den är lätt att få ur! sen blir de byta mina 6/9 or hatt hyllan mot ett par infinyty 518 eller vad dom kan heta. med diskant å mellan. så nu är de mycket bättre plats å lättare att ta i å ur lådan samt massa kablar är gjömda! Så nu Blir de öppna huven å börja timma! hee sen får vi se om de är värt att göra nått mer i skuffen. ska på lister å en skiva men de funderar jag lite på hur de ska bli ;) !!!

Min bil Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Stoffe: Stiligt!! Hoppas Du får till kablaget snyggt också. Hur låter det då?? Får Du fram ljudet till kupen??

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.