AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.498

Baslåda i reservhjulsbaljan!

Sida 1 av 2
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Vet att de finns folk som har byggt de. så nu vill jag ha bilder eller lite info, Hur blev de å vad får plats. Inget gnäll om att man inte har nått reservhjul tack! Bygger deta pga att jag ska få plats med 2st stora däck i skuffen,

mvh stoffe
In
355
Inot
745iA -02
Iofs låda för en E39 men ändå :)

För E39 med nivåreglering: Länk
E39 Utan nivåreglering : Länk

Länk
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
kalas!!!! blev de bra!
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Nu har jag börjat rita! ser ut att få plats med båda min 12" jbl 1000w. samt 2st basrör! Har börjat göra en mall i hårdpapp!

Tipps å ideer? går de bygga på 12,5 mm typ playwood?
Robsarve
Definitivt inte. Är det månne ett par 1200 GTi ?

De skall sitta i 70 liter basreflex, stýck. Enda bilen jag vet som kan hantera en sån reservhjulsbalja är första generationens audi 100 avant. Dessa basar är kraftiga doningar, skall ha ca 500 W RMS styck och lådan skall inte vara tunnare än 22 mm spån eller MDF-skiva.
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Dom heter Lbl 1200 GTi 12" subwoofer Grand tourung automotive competition series 4ohms 1000w 93db 1 3/4 cu. ft

jag fattar inte mycket men kanke är bra skit! så de går inte bra att ha 2st i baljan?
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
upp! behöver hjälp! Hur blir de om jag skylle bygga med 2st 12" ?
Robsarve
Det är de basar som jag beskrev i posten ovan.

De funkar alltså inget vidare alls i reserhjulsbaljan och du behöver 140 liter låda samt 1000 W RMS i förstärkare.

Får du till det så -kalas!

Om inte så finns det två alternativ.

1. En 1200 Gti och 70 liter basreflex, steg på 4-500 W RMS

2. Sälja båda basarna och köpa en som funkar i sluten låda. Dessa basar var jättebra för tio år sen, men idag får du en tolva som spelar högre med mindre effekt i drygt 30 liter.
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
har ju en stor låda som jag inte vet hur mycket den rymmer har slutsteg med.. men vill inte ha nå synlig låda ;) pga måste få plats med 2st m/t slicks m.m

de blev drygt de hära! går ut å häller vatten i baljan å koller hur många liten den rymmer *skarttar*
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
En 12" kan de gå??? blir nog så iaf... sen åker andra 12" i pappas bil! nissan Gtr r33;an då blir han glad iaf
Robsarve
Det går nog bra, vad har du för diameter och djup på baljan?
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
bredd ca 670mm längd ca 660mm djupet har jag inte mätt tippar på 250mm 300mm
Robsarve
Tja det är ca 90 liter det, så det borde räcka.

Gör så stor låda du kan få ned i 22 mm spån. (den måste målas på utsidan, det kan bli blött där nere.) Mät upp hur stor den blev så skall jag tala om hur långt rör du behöver.

//ER

tycker Erik
Marknadschef
Ncore Acoustical Solutions
www.n-core.se
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Snackade med ett par polare hur räknar man ut de! alla hade olika ider! alla fick olika siffror!

Om jag ska köpa en bas på tex brl vad bör jag köpa då?
Robsarve
Man mäter längd, bredd och djup i DECIMETER och multiplicerar. Resultatet du får är i liter. (det är innermåttet som är intressant)

Vad du skall köpa beror lite på vad du har för steg och hur kraftiga högtalare du har i övrigt runt om. Kan inte alla konkurrenters program, men BRL har ju r/f punch o de är inte så tokiga. Du får gärna kika in på våra grejjer från PG på www.n-core.se.

tycker Erik
Marknadschef
www.n-core.se
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Billjud:
Stereo-Pioneer DEX-P99R
Slutsteg-Signat RAM4
Signat DIG1
Framsystem-Infinity EMIT
Infinity BETA5
Infinity Reference 512i
Kondensator-System One 0,5
Baslåda-2xJBL 12” 1000watt
Cd-växlare-Pioneer 12 skivor.

De kör jag med
Robsarve
Är det mkII av Ram4 eller?

Emiterna är riktigt trevliga om de delas högt nog.

Och det är till e36:an?

Hur är 512i-orna moterade och vad drivs de med?

tycker Erik
Marknadschef
www.n-core.se
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
jag är inte så bra på bil ljud hade alla grejor så de instalerades av brl. allt sitter i en m3,a e36:a

så jag vet inte vad jag ska säga ;) tror 512 sitter vid fötterna allt drivs av steg då inte dex-p99r inte har nå förstärkare.

Är det mkII av Ram4 eller? tyvär fattar jag inte vad de e ;) förklara så kanke jag kan säga!
Robsarve
På ovansidan av ditt Signatsteg står det troligen Signat RAM2 med mk II i mindre stil efter, gör det ite det så är det en mk1 och har då 40% mindre effekt.

Beta 5 borde sitta i kickarna och Ref 512 i hatthyllan.

Min åsikt är att du borde ta ur femmorna i hatthyllan, koppla om så halva RAMsteget går till Emit-diskanterna och halva till beta5-orna. Då kan du använda p99:an i PRO-läge och få riktigt bra ljud. Eller du kanske åker i baksätet ofta eller gillar "station" inställningen?

I vilket fall, det stora problemet med e3 coupé är att det är ett elände att få igenom midbasen, och det behövs, då femmorna inte går så djupt. Det jag hade föreslagit normalt är en bandpasslåda under hatthyllan. 40 liter räcker till en bra, modern tolva, och det är bara en decimeter kortare lastutrymme i ovankant. Men det kanske är stora hjul du skall åka kring med?
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Högtalarna som jag har i hatt hyllan sitter de nu 6,9or mds fan 693or.

Steget står de ram2 sen II som du säger
42,1i heter högtalaran som satt i hatt hyllan förr
en kommpis kan p99:an så han stälde in ljudet förut de var bra å dög åt mig.. inte så känslig, vill ha lite dunk iaf.. men åker mest å driftar å busar! då ska man höra motorn!

däcken är feta är 26 * 10,50 m/t slick dom går i med lite milt våld!
Robsarve
Och är du nöjd med hur de i hatthyllan låter?

tycker Erik
Marknadschef
www.n-core.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.