|
|
|
|---|---|
|
Precis kommit hem från BMW Group GBG... var där igår kollade runt lite... såg en fin E39, ringde min far och sa att jag hade hittat en bil till honom, var där med honom idag och provkörde bilen i en timme minst.... helt underbar bil... efter att ha kört hem bilen och visat upp den för resten av familjen så begav vi oss tillbaka till BMW Group där alla papper gjordes i ordning. Nu måste man bara vänta tills Torsdag innan det är dags för leverans... Bilen skulle rekondas både utvändigt och invändigt, alla onödiga nycklar skulle tas bort och de befintliga skulle kodas om, mätarställningen skulle kontrolleras... sen skulle träpanelen i mittkonsollen bytas ut... Vi pratade med en säljare på BMWs beg avdelning som hette André, väldigt trevlig kille... Nu ska man bara få med pappa i BMW CS också.... 4 Cylindrar är 2 för lite! | |
|
Kul, din pappa har bra smak! ;) Vad är det för E39'a då? /Lazze Länk |
|
|
Det är en 523i -99 som är för första gången såld av BMW i Göteborg... till en privatperson, sen byttes bilen in hos BMW GBG och nu så köpte min far den. Bilen är i väldigt fint skick... och har rätt bra med utrustning. Dubbelvanos, Läder (komfort stolar), el rollo på bakrutan och manuell solgardin på bakdörrarna, skisak, avtagbart drag, valnötsträ. Sen sa säljaren att det fanns komfortpaket + bussines pkt: vet inte exakt vad som ingår där... men det jag kunde se var: farthållare, färddator, fjärr larm + C-lås + starspärr, AC, M-sportratt med knappar till farth och stereo, original cd stereo med 10 högtalare, M vxlspaksknopp, std E39 alufälgar, 6 airbags och läslampor. Bilen är mörkblå och har grå inredning. Det enda jag saknade på bilen var El manövrerade säten... Har alla E39 helautomatisk AC eller är det extra utrustning? någon som vet exakt vad som ingår i dessa paket? 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Mugge: I komfortpaketet ingår ACC (klimatautomatik på BMW-språk), radio med CD-spelare, multifunktionsratt med farthållare och knappar till stereon, fjärrstyrt larm, del- och fällbart baksäte samt regnsensor. Klimatautomatik var extrautrustning i Sverige till E39 (vet inte hur det var på övriga marknader) men 99,99 % av alla bilar som såldes här utrustades med komfortpaket där det ingick. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
| Är inte komfortstolarna alltid elmanövrerade? Låter mer som det sitter standardstolar i den tycker jag. | |
|
Tack Masten! Carl L: jag tyckte ngn sa komfort stolar... hur ser jag skillnaden? 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Mugge: Komfortstolarna känner du bl.a. igen genom att ryggstödet är delat, dvs. du kan även justera lutningen på övre halvan av det. Nackstödet ser dessutom annorlunda ut, tyvärr har jag ingen bild som visar skillnaden :/ /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Ah oki... då är det nog vanliga stolar... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.