|
|
|
|---|---|
|
Min AUC fungerar inte som jag tror att den borde. När jag aktiverar den så blir luften kvav efter att tag och det blir imma på insidan av rutorna. Detta med "snöflingan" aktiverad. Jag har bytt kontrollpanelen till kliman till en med senare programversion utan någon märkbar förändring. Var sitter själva AUC-sensorn? Lär visst finnas någon diagnostik-mode på klima-kontrollern där man kan kontrollera AUC-sensorn men jag vet inte hur man aktiverar denna. Någon som vet? Fler som har detta problem eller ideer om hur man kan åtgärda detta? Mvh Björn | |
|
AUC-sensorn sitter i fläktsargen i fronten (höger sida har jag för mig) Mvh. Patric Min 740-E38 Länk BMWCS #4598 |
|
Svärd |
AUCn ska ju fungera så att den känner lukten på luften som kommer in och när det är för dålig lukt stänger den inluften och kör runt kupéluften. SÅ har jag uppfattat instruktionsboken iallafall. Något som blivit galet på din kanske så att den inte öppnar alls. Eller så är det bara dålig luft där bilen är... :P ///Martin |
| AUC har två lägen; ena läget stänger intaget av uteluft totalt hela tiden (circulation) och det andra läget gör det vid "behov", dvs när uteluften är smutsig. Du behöver inte ha snöflingan intryckt för AUC kopplar automatiskt in AC'n när luftintagen stängs. | |
|
Nu har jag hittat och bytt "näsan" eller AUC-sensorn. Tack PJ för att du ledde mig på rätt spår! Den sitter under expansionkärlet och går bara att komma ut underifrån. Men nu är den bytt! Den verkar fungera nu i AUC-läget. |
|
|
Hejsan! Var sitter bromstrycksgivaren?Får ett irriterande larm trots att alla vätskor är på plats,dock ett mimimalt pentosinläckage från transormatorservotronik ventilen. Mvh Dic. |
|
|
Jaahaa! Här har jag varit lite ivrig med att knappa på musen,Balmgren,ursäkta jag ska vara på en helt annan tråd. Sorry! Mvh Dic. |
|
|
Kan bekräfta att nu fungerar AUC precis såsom jag förväntat mig. Innan bytet så verkar modulen ha trott att all luft var svårt förorenad, man får väl förmoda att en sensor av denna typ har begränsad livslängd och är att betrakta som en förbrukningsdetalj i stil med bromsskivor t.ex. Nu släpps friskluften in om det är sådan utanför. Dessutom stängs föroreningar ute effektivt. Hamnade bakom något oljerykande elände på motorvägen ett tag och inte ens lukten kom in i kupén. Hädanefter kommer jag att alltid ha AUC påslägen precis som snöflingan för ac'n. Modulen kostade mig ungefär 500 SEK hos min ÅF och det var snabbt och enkelt att byta den nu när man vet var den sitter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.