|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| ska tillägga att all belysning fungerar som den skall är också en taxiförares ansvar att kontrollera och rep vid ev defekt. | |
|
henke lexus: Vi är inte eniga i frågan, och kommer sannolikt inte att bli det heller. Jag har min ståndpunkt och du har din. Men ett par rent tekniska felaktigheter kan jag i alla fall påpeka... En bil med 1,5mm mönsterdjup får aldrig framföras på svensk väg, kravet är minst 1,6mm. Dessutom tycker jag att ett taxibolag ska följa Vägverkets rekommendation att alltid ha minst 3mm mönsterdjup. "Huruvida bilen är besiktigad skattad och försäkrad och servad är taxiägarens/åkarens ansvar." Riktigt så enkelt är det inte. Framför du fordonet, speciellt i yrkesmässig trafik är du i högsta grad ansvarig för att den är laglig att framföra på väg... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Frågan du ställde var "Vad fick du lära dig i ämnet när du tog din taxiförarlegitimation?" Jag tog mitt taxikort 1987 då var det 1.5 mm. Jag kräver av min åkare att däcken skall bytas om det understiger 3 mm. |
|
|
Säkerhetskontroll fick man väl lära sig redan när man tog det vanliga körkortet? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.