AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
732

Vilken dricker mest?

Tjena. . . !

Jag var och kollade lite i "Modellguiden" här på sidan. Där står det att 3.8an dricker mindre än 3.6:an (M5 e34)? Kan det stämma och hur isåfall? 3.8:an är ju större.

//mvh martin
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
3.8an har ett mkt modernare tändsystem med bla tändspolar för varje cylinder, medans 3.6an har vanlig fördelare. Att M5 e34, speciellt då 3.6an är bland dom törstigaste som BMW producerat är väl inte så konstigt......när man konstruerar tävlingsmotorer för racebanan (S38) tar man sällan bensinförbrukningen i beaktning........ vissa tycker den är för törstig.....jag tycker bara det är charmigt :)

"One for economy and One for the fun of it"
jjaaa visst är den skööööööööön! Jag har sett en skitfin 3,6:a som jag vill ha. Men det enda som stoppar mig just nu är att jag sedan kommer ångra mig att jag inte köpte en 3,8:a 6-växlad. Är det stor skillnad? går jag miste om mycket? kommer jag ångra mig? HJÄLP!! ångest!
6-vxl 3.8l, måste du skaffa en -95. Kanske du redan visste det?

3.8l tog mera bensin enligt färdatorn åtminstone än min tidigare 3,6l.

Om vi säger såhär: Förbrukningen mellan M5 E34 och M5 E39 är nästan identisk.

T.ex körde på fredagen 50mil med M5'an medelförbrukningen blev 10,3l/10mil. Då var hastigheten mellan 50-180km/h. Mycket bra för 5l V8!
ja sedan har vi ett decenie och typ 60 hästar skillnad oxå på dom! e39:an ju såklart mycket "bättre". dricker e34 91:an mycket olja?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.