|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Har läst på e46fanatics.com att man kan be BMW ta bort låscylindern helt på förardörren och täcka nyckelhålet med en täckbit. Undrar om detta är en effektiv avsckräckare för tjyvar? Går det ens att göra i Sverige? Annars funderar jag på att köpa bara täckplattan så det ser ut som om det inte finns något dörrlås på dörren, men att man kan ta bort den om fjärren strular... Säljs den målad eller måste man måla själv? /bfg | |
|
Jag har i alla fall så på min E36:a ingen låscylinder med täckbricka. Borde väl funka till e46 också --- King of the road |
|
|
kommer täckbrickorna (från BMW) målade eller måste man ordna lackering? /bfg |
|
|
Bfg, Du beställer en lackad täckbricka till vänster dörrhandtag på en engelsk E46 (eftersom de har låscylindern på höger sida). Nedan är artikel numret till E46 Coupe (man anger också färgkoden vid beställning). Täckbrickan går också att köpa bara grundlackad men min erfarenhet är att det är bättre att köpa lackade plast delar. 51 21 0 018 021 Key cover left painted (color code) /RS2 |
|
| Jasså, men hur får man ut låscylindern? Det går ju inte bara att täcka med plastbrickan väl? | |
|
Varför inte köpa ett helt dörrhandtag för vänster bakdörr och montera på förardörren? Fast det kanske inte är möjligt tekniskt sett...? Är själv sugen att göra det på min e46 touring. Någon som har erfarenhet att dela med sig av inom detta område? |
|
|
Det behövs inte att köpa hela handtaget. Det är två olika delar. Till din bil borde det gå att köpa kåpan endast till vänster bakdörr. Ser i mina ögon ut att vara exakt samma prylar oavsett om det är bak/fram/höger/vänster i övrigt. Köp f ö olackad, du fixar det själv. BMW har vett att ta betalt för att lacka såna små saker. Du köper lacken på BMW för en 100-lapp och grejar den biten själv på en kvart. Blir skitsnyggt. och de som tittar ser att nåt inte stämmer men kan inte säga vad. Byt bara plastbiten förresten, låt resten av låsmekanismen sitta kvar bakom..... Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.