|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vilka modifieringar måste man göra för att ha turbo och att motorn ska hålla? Några tips o råd. Hälsn: berra | |
| Beror ju helt på hur mycket du tänkt ladda... | |
|
Vad är det för maskindu har? Jag har en bmw e12 1974 år mod. bytte till Delorto 40. har en vacum klocka för tändbackning. motorn e för övrigt orginal...med brytar spetsar!! motorn e helt orginal i komp..(9:0:1) orginal efekt är 115 hk sugKammen är en så kallad 232 graders..max vid 5800 rpm.. varvstopp rekomenderat vid 6000 rpm på en bmw 520 A 1974års mod. Vid 6000 rpm är toppfarten då uppnåd 170 km..:) Jag tog min till 6200 rpm..detta gjordes med 16 tums hjul. enda jag gjorde va å bytte orginal topplocks packning till en elringstålförstärkt(600kr) motorn är en 2 liters med grandpiano kolvar Den spikar inte..Den trycker inget vatten..du kan skruva av kylar locket efter hård körning. som det ska va. |
|
|
Föresten så har jag ett grenrör med en turbo tillsalu på foumet? ett sånt kör jag med. förutom att det jag har är ett T16 tycker personligen att det som jag försöker kränga e smidigare. funkar nog lika bra ochså. |
|
|
raven66: jag bytte till 535 spridare å Lmm. laddar 0,8 bar med allt i princip orört. har kört 500mil nu å det verkar hålla =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.