AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.486

Hjullös bil...

85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
När jag kommer till garaget igår så står bilen där utan hjul... bye bye 18tummare dubbeleker BMW fälgar med Bridgestone Potenza däck...

Andra gången det hände, första gången var på samma plats, då också 18tum och Bridgestone Potenza men bilen jag hade då var en Honda Accord Type-R....

Så då har någon fått fina nya fälgar... och jag stackarn får betala 2500kr i självrisk...

F**k !!!!!!!!!
Qu
326
Quibbles
318i E30 -90
635Csi E24 -83
vilka jävla as ;(. har du inte alrm och/eller stöldbultar?
Asså ja blir så jädrans förbannad när ja hör sånt, Att det finns idioter här i sammhället som inte kan skilja på mitt å ditt!!
Vad fattas i huvve!!!? KNARKARE!!!!
85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
Joo, det otroliga är att jag har ju såklart Larm... OCH låsbultar! men BMW försäkring (IF) sade att det brukar inte göra någon skillnad, de oärliga ligger steget före... Nu undrar jag hur det går till, i och med att det finns inga spår av att de skulle ha borrat sönder något... inge stålflis etc..
Kommer det poliser på plats eller? Hur blir det nu med försäkringsbolaget..betalar dem ut hela nysumman för hjulen?

Mvh Dragolito
85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
Försäkringsbolaget betalar 100% av fälgarna och 90% av däcken... samt jag betalar 2500kr självrisk.

Polisen var inte intresserad att komma på plats... skåpmat för dem tydligen :)
Men om inte polisen kommer då kan man ju ljuga för FB? hmm

Mvh Dragolito
Jo
272
Johnken
523i F11 -11
Dom förutsätter väl att folk inte ljuger om sånt.. Fast i dagens samhälle så vet man ju aldri. Å andra sidan kan man ju om man har lust palla upp sin bil å skruva av hjulen å ändå anmäla dom stulna så har man dubbla uppsättningar av grejjerna, hehe...

//John

B M W - Do I need to say more!
Philly
även kallat försäkringsbedrägeri

BMW 4 life
Det finns verktyg för att "öppna" låsbultar som vem som helst kan köpa och billigare varianter behövs det inte ens verktyg för så det förvånar mig om nån tror att låsbultar skulle vara idiotsäkra. Det enda skyddet låsbultar har för mig är att man slipper "småbrottslingar" som ser bilen på en parkering och får ett spontant infall att sno fälgarna(inklusive bilen i värsta fall). Vill nån verkligen ha ens fälgar så kommer dem att försvinna och därmed drar jag slutsatsen att detta varit planerat.

Sen är det ju så att 18" är kraftigt stöldbegärligt p g a att dem är väldigt dyra, förmodligen lätta att sälja till ett högt pris och så går det väldigt fort att sno nåns hjul. Jag skulle aldrig sätta på såna hjul då dem hade skapat sömnsvårigheter hos mig.

Jag lider med dig, jag har oxå blivit av med en uppsättning sommarhjul nu var det "bara" 15"are men fälgdesignen var väldigt speciell och passade perfekt till min bil och dem går inte att få tag på i Sverige överhuvudtaget så det var inte priset på nya som var surt utan det att jag får nöja mig med 16" femeker som ser hur vanliga eller tråkiga ut som helst i jämförelse. Tilläggas skall även att if vägrade betala ut ersättning så jag fick inte en krona(inte 1a gången if slingrar sig undan).

Lycka till med if!

Att styla en volvo är som att sminka en gris ;]
Qu
326
Quibbles
318i E30 -90
635Csi E24 -83
mina stöldbultar får ingen tjuv loss i första taget.. dom är sönderdragna så man måste ha svets eller tryckluftsutrustning med sig ;).
Dags att flytta då ? :)
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
F-n va trist.

Mig har det hänt tre gånger på en av mina bilar. 18-tummare med 225 som var STORT då. Det enda som verkar funkar i låsväg är de specialanpassade som INTERA gör till just dina fälgar. Dom tillsammans med ett larm som är nivåkänsligt gjorde att jag fick behålla min uppsättning 4:e!!! gången tjyvpacket försökte. Hade LF då och vart orolig att dom skulle tjaffsa, men det var inga problem.

Hoppas det löser sig till det bästa!

Fransosen
Det är så J***A trist när man blir drabbad! Blev själv av mde mina fälgar förra helgen. Köpte en uppsättning BBS Challenge 19" i sommras när jag var i Stockholm (bodde i Skåne då). Då de ej fick plats i bilen så lämnade jag de i syrrans källare i Hägersten. Det inte har varit inbrott där under de 7 åren som jag och senare hon har bott där. Då jag skulle köra på bana så lät jag 18" sitta på och lämnade 19" i källaren i väntan på nästa sommar. Förra måndagen ringer syrran och berättar att det varit inbrott i källaren under helgen. När hon kollar sitt förråd så är låset uppklippt och mina hjul är naturligt vis borta trots att jag gömt de under en massa stolar! TYPISKT!
Är det någon som vet vad FB betalar för begagnade fälgar och däck?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.