|
|
|
|---|---|
_WmB_ |
går det att byta till en m42 motor i min 518i så att det går igenom besiktiningen? går motorn få i huvud taget , med fästen o dylikt?.. |
|
Teoretiskt sett så kan du inte få ett sådant bygge genom besiktningen. Om man ska byta motor till något annat än original så måste bilen registreringsbesiktigas med den nya motorn, och detta är "omöjligt" att göra med en BMW. Mer om detta hittar du om du använder sökfunktionen. I praktiken däremot, så går det utan större problem att montera en M42 i din bil, och sannolikheten att motorbytet ska upptäckas vid en vanlig kontrollbesiktning bedömer jag som väldigt liten... Men lagligt är det alltså inte. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
_WmB_ |
Kalle Hansen: okej tack för tipsen |
|
avgascertifieringsintyg på original motor är inte svåra att fixa fram, sen kan du ju prata med din lokale staion om vad som gäller, effektökningen får vara max 20%eff och 10%vrid för att det ska gå igenom (detta är min uppfatting om det hela, men man kan ha fel också) ___ Mvh Patrik N. |
|
|
Släng i en M43 istället, samma effekt men med kamkedja och allmänt bättre rykte. Det går att reg. besikta med utbytt motor OM motorn är i original utförande? Tror vår allsmäktige besiktningsexpert Jesperado kan ge fakta om detta. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
_WmB_ |
får väl ta och snacka med besiktningen och se hur det kan lösas.. men tack för tips och råd! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.