|
|
|
|---|---|
Ug-Lee |
någon som vet om det är svårt att slanga en 735, det går ju 90 liter i den, och om någon tömmer den över natten, så känns det rätt tungt |
Ras.mus |
Tja, det är väl inte svårare än på andra bilar... Kan vara klurigt att få upp luckan iofs så det blir nog det som blir det dyraste i så fall, reparera bilen! |
|
Finns ju nån finurlig konisk ståltrådsspiral som man monterar i röret, så att det inte går att föra ner en slag i påfyllningsröret. Bensinen rinner ju förbi utan problem när man tankar. Borde vara en billig åtgärd för att försvåra om man bor i ett område där slangning förekommer. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Ochså sett dessa spiraler , de är jättebra. svinhårda och tåliga - tror de flesta slangare ger upp på en sådan bil , förvisså går det att få ner en 3mm akvarieslang..... å andra sidan går det att borra ett hål i tanken eller tjuvkoppla bränslepumpen i motorummet och tappa med slang om folk verkligen vill ha ens bensin. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Allt går ju, men chansen är ju att grannen som saknar spiralen blir av med sin soppa istället. Minsta motståndets lag. Vore kul att emblemtrimma en diesel med bensin-versionsemblem. Skulle kunna bli kul om det kommer nån dum/hög krake. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Hangaround: Det är roligare att vänta på dem efter de varit där en gång.... de kommer oftast alltid tillbaka då de vet att det finns bensin att hämta ur just den bilen. Tog med min doberman en natt o väntade på dem - men jag hade inte hjärta att släppa hunden på dem(för de kom oxå de nötterna) då den var skyddstränad - men de kom aldrig mer tillbaka iaf =) Man har garage till sin bil - helst iaf! |
Ug-Lee |
Spiral, jag hade faktiskt en sån tanke, har ju syrafast tig tillsats. kanske man skulle snurra ihop en boll. men den går inte förbi det lilla blyfria hålet, så det blir nog till att demontera en slang om det finns en sån imellan nånstans då. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.