|
|
|
|---|---|
|
Ska beställa service på bilen då sista servicelampan lyst ett tag och för några veckor sedan den färg ännu en gång. Men så i dag när jag sätter mig i bilen så har jag plötsligt två lampor tända en grön och en röd. Blev väldigt förvånad över detta. Är det någon mer som råkat ut för detta? | |
|
Skriver kryptiskt (pssst hade varit bra med en editeringsfunktion). Tar om det igen.. Ska beställa service på bilen då sista servicelampan lyst ett tag, och för några veckor sedan växlade sista servicelampan färg ännu en gång. Men så i dag när jag sätter mig i bilen så har jag plötsligt två lampor tända en grön och en röd. Blev väldigt förvånad över detta. Är det någon mer som råkat ut för detta? |
|
|
Vet inte...Men menar du nu inte att en GUL och en röd tänts?Det är ju fullt normalt i alla fall...dvs du har överskridigt serviceintervallen en smula,dvs från och med idag. En grön och en röd tända samtidigt??...nja,då har det blivit något galet i instrumentet..dvs kondensatorfel eller vad nu E39:an har för "konfiguration" i instrumenthuset när det gäller servicelampor. Mvh Janne. |
|
| Den gula lampan somjag haft i ett par veckor har åter blivit grön. | |
|
Jahaja...ok,då har du nog fått ett litet fel där då. Hmm..Du kan ju avvakta och se efter din återställning av serviceind.(efter servicen) att alla lampor är gröna då. Kan kanske bara vara ett tillfälligt "tilt" som ordnar sig efter en "reset".. Inget direkt svar på varför det blivit sådär, men det är iaf vad jag skulle gjort i ditt fall.. Nåväl,hoppas det löser sig....Finns säkert någon som råkat ut för just det...Vänta till i morgon, då har någon kanske ett bra svar på frågan din.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.