|
|
|
|---|---|
ephmc |
Är det nån som har en uppfattning om när kamkedjan bör bytas på 525 tds? Min har enligt mätare gått 26.000 men vad jag förstår så är det hydraulisk sträckare vilket gör att kan inte kan höra när kedjan är sliten. Bör man byta för säkerhetsskull eller? Det finns ju ingen garanti för att mätarställningen är rätt. Patric |
|
vad jag hört håller kedjan närmare 40000mil, men har du toppen borta nån gång så kan det vara läge o byta kedjan kanske... eller om du tar bort ventilkåpan nån gång, så be en fackman kolla om den är sliten.. min förra hade gått 18500 o den var inga problem med kedjan på, hade av o bytte toppen vid 25000 mil pga spricka o då kollade dom den o den var som ny... mvh Danne 390Nm - oljebrännare! väntar på våren = 20" fälgarna på, nu 'bara' 17" vinterdäck... |
|
|
28500 mil skulle det vara... mvh Danne 390Nm - oljebrännare! väntar på våren = 20" fälgarna på, nu 'bara' 17" vinterdäck... |
|
| Ringde BMW verkstad och frågade en gång. Dom sa att den inte behövde bytas annat än om man hörde missljud från den vilket var väldigt sällsynt. | |
|
lassebe: det stämmer den behöver inte bytas om du inte hör tydliga missljud från den, här uppe i norr så hade aldrig bytt en kamkedja på dessa modeller, men om du har in bilen på en verskstad så kan du ju be dem lyssna på den. Enligt bmw är det sällsunt att den behöver bytas pga att den går ju i ett oljebad helatiden så sltgae är ju inte lika stort som på en torrgåndekedja eller kammrem Joakim Eriksson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.