|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har köpt en 323i från 1984. Bilen har stått avställd sedan 1996 efter ett topplocksbyte. Efter att ha justerat tändningen lite fick jag start på bilen. Men jag tycker den är svag! Vad skulle det kunna bero på? Exakt hur ska tändningen justeras? Jag har en mekbok och där står det i grader, men är det någon som vet exakt vid vilket märke man ska räkna? Jag ser ett litet märke, säg klockan 1, och där försöker jag justera in. Jag har också kollat alla tändkablar och dom har rätt motstånd. Jag har justerat ventilerna och kollat efter slangar som läcker. Jag vore tacksam för fler tips! Speciellt gällande tändningsinställningen. Är det någon som vet om bilen är känslig för mottrycket i avgassystemet? Jag har just nu ingen bakre ljuddämpare och funderar på om den kan göra att bilen blir lite slö. /Henrik | |
|
Bakre ljuddämparen ska inte göra någon större skillnad. Gjorde ingen skillnad på min bil när jag hade bort bakre ljuddämparen. Kanske blir ngt slöare, men knappt märkvärt. (Jag hade ett tvåtumsrör istället för ljuddämparen). Tyvärr har jag inget tips ang. tändningen... //Fredda |
|
| Tändningen ska stå 19grader före vid 3000varv(med vacumslangarna bortkopplade från fördelaren) Märket sitter på nedre rem-/svängdämparskivan och är märkt med (Z) . | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.