|
|
|
|---|---|
|
Hej jag bara undra om det är något allvarligt fel om det tickar i motorn när man startar den det tickar bara en liten stund melan 3-10 sekunder. det hände en gång att det kom ett stort blåt rök moln när jag starta den då ticka den mycket längre men sen när motorn blev varm försvann det och efter några dagar ticka den så som den gör nu vad kan ha hänt? Destineted | |
|
Vad har du för olja och hur gammal är den? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Svärd |
Byt olja tippar jag på. Min 740iA hade samma preblem när det började närma sig service. Hydrauliska lyftare på den men det vet jag inte om du har på 325an. Men ny olja är ju aldrig fel ändå. ///Martin |
|
okej ja ska snart lämna in den på service så hoppas det löser sig växelådan är också trög så måste nog bytta oljai den också.. Destineted |
|
TobbeBMW |
Tickar till lite innan oljan hunnit upp i toppen (tar ca 1 sek på min bil) Lär väl bli så på en bil med några mil på nacken=lite slitage |
|
Det är extremt viktigt att byta olja och använda en bra olja på bilar med hydrauliska lyftare. Smutsig olja täpper lätt igen kanalen i lyftarna. Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.