|
|
|
|---|---|
Ras.mus |
Tänkte sätta dit dubbla pipor bak på min 740 idag. Sökte här och hittade bara hänvisningar till en tysk sida angående demontering av bakre kofångaren. Så jag skriver hur det gick... 1. Börja med mittdelen. Montera loss krom listerna. Dessa kan vara lackade i bilens färg beroende på modell. Dessa bänder man uppåt försiktigt. De sitter ned-clipsade bara. De ska i alla fall bändas UPPÅT, inte bakåt som på E32. 2. Börja med mittdelen. Knäpp loss de svarta plastdelarna som bla. innehåller backsensorerna. De sitter clipsade de med, man sticker in en skruvmejsel på de ställena och bänder ner clipset typ. Gör detta på alla ställen först. Sen sitter den med likadana undertill men har du fått loss alla på ovansidan så kan man lirka loss den nu. Samma på sid-bitarna. Var försiktig med kablarna till backsensorerna när du kopplar loss dem. 3. Lossa stötfångaren från de inre stängskydden i hjulhuset. De sitter med 2 plast-pluggar med mitt-pinne samt med en skruv i ovankant. 4. Genom två hål i kofångaren ser du nu 2 st. insexbultar. De är ganska stora. Dessa ska du lossa. Det är klurigt att komma åt men en insex-nyckel på fel håll så du får kulan ner samt en skiftnyckel att bända med funkar fint. 5. Undertill sitter den också clipsad. kryp under, hitta 4 st. clipsningar, typ som de i punkt 2. böj loss dessa. 6. Dra loss kofångaren bakåt nu. Var rädd om kablarna! 7. Den glider i två skenor på sidorna samt sitter med bultarna bak. Sen är det bara att kapa rören, montera dit nya, såga hål i bakkjolen och montera dit allt igen! Man får modifiera värmeskölden lite också... |
|
Tjenare, Var inne och tittade på dina bilder, din bil ser fräsch ut med 20" tummarna...såg att du hade kromade dörrhandtag... Var har du fått tag på dem? |
|
Ras.mus |
Förra ägaren. Men de är köpta på www.schmiedmann.dk tror jag det var. Schmiedmann iaf, de annonserar här på autopower. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.