|
|
|
|---|---|
Noppe |
har lite fågor... har en e46 320 ci. Problem 1 Min airbag lampa lyser till och från. Ringde till en lokal bmw handlare och felet kunde ev vara nåt i bältesträckaren. Nån som haft detta problem?? Problem 2 Lampan för slitna bromsbelägg lyser, när jag köpte bilen bytte säljaren belägg fram (dock Biltema belägg!!) kan den lysa för att beläggen ej har slitagevarnare? Fråga. Går det köpa krom ringarna runt mätarna, som sitter i 328?, 330 mfl löst? svårt att montera isf? Mvh Niclas BMW 320 Ci-00 |
stefannorr |
Lysande airbaglampa är ett vanligt problem tyvärr...gå på sök inlägg ovan..skriv in airbaglampa så har du o läsa ett tag...lampan kan lysa för att han ej bytte slitagevarnare... |
|
Noppe, välkommen till forumet! 1. Bältessträckaren är inte ett lika vanligt problem som själva kablaget under stolarna. De brukar kostar a7-800 kr att byta. Men be bmw koppla upp bilen mot DIS för att lokalisera felkällan först. 2. De skall monteras en ny slitagevarnare. Så fort den ursprungliga har varnat en gång så är den helt förbrukad. De är mycket möjligt att den inte blivit monterad över huvudtaget och det är därför den larmar. Jag tycker de är dumsnålt att spara in pengar på en så väsentlig del som bromsarna. Mitt tips är att skaffa nya belägg med slitagevarnare av välkänt fabrikat. 3. Det är bara 330 som har borstade alu ringar som standard i instrumenthusen. Dvs 316-328 har det inte. De finns lite varstans att köpa på diverse stylingföretag. De är en del meck att montera dom då man får öppna kombiinstrumentet och limma dit dom. Kika på delar säljes eller sök på forumet för mer info. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan// Sensorerna under säten + jobbet kostar ca 3500:-. Det priset fick jag av BMW i Karlstad. ------ Länk Länk |
|
Noppe |
ok tack för bra svar..... ska ju besikta snart och har så mycke andra utgifter nu....kan man på nåt sätt få lampan att slockna?? Mvh Niclas BMW 320 Ci -00 |
|
Grodan: De sitter inga sensorer under sätet. Kanske syftar du på sensorerna/mattan i passagerarstolen som avgöra om någon sitter där eller inte? Det jag syftar på är airbagkablaget under stolarna som de ofta är glapp i. Noppe:De finns serviceverktyg att köpa för att släcka airbaglampor men de kostar runt 1800 kr. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Noppe// Du får inte anmärkning för att Airbag lampan lyser, hade det varit ABS-varnaren då hade du fått en 2:a men som sagt, lyser Airbag-varnaren är det bara och besiktiga bilen. Wendtan// Precis, jag menade sensor-mattan. ------ Länk Länk |
|
Noppe |
ok, då är det ju inga problem. Betyder lampan att kodden inte löser ut om nåt händer? Slitage varnarna är också lugnt då??, bara bromsarna fungerar?? Mvh Niclas BMW 320 CI -00 |
|
Varningslampan för airbag talar om att systemet är satt ur funktion och skall ha översyn. Om du gillar och åka runt med slitage varnarna tända så kan du behålla det som det är. Du kan annars bara köpa nya slitagevarnare och sätta dit. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.