AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
855

chip eller inte chip, det är fågan...

jo
202
jolar
525iA touring -95
är det någon som har provat de chip som säljs här på börsen för 500kr. säljaren säger at det är exakta kopior av chip. men är det någon som har testat dom och isåfall märktes det någon förbättring.

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
oavsätt vad det är för bil så tycker jag att du inte ska chipa bilen.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
da
31
da02tkn
X3 30d -12 M-sport
Funderar också på att chippa.. Har läst många trådar om detta där det tydligen inte ska bli någon skillnad på sugmotor. Men jag är inte främst intresserad av effektökning, utan skulle nöja mig om jag fick bättre bottenvrid och / eller lägre bränsleförbrukning.. Någon som VET om jag skulle kunna få dessa egenskaper vid chippning, och isåfall med vilket chipp? erfarenheter?

Länk

Ps.jag skulle inte chippa min bil om jag nu ville ha mera effekt så är tipset köp en starkare bil med en gång.
Inte värt att chippa, jag har haft både en 525 och en 530 som jag chippat och det är svårt att känna någon skillnad.

Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
helst inte...det brukar säga att massa skit går sönder när man testar toppfart....men jag vet inte...

///325///
Det som jag skulle tycka va bra med att chippa är minskad bränsleförbrukning, men det var ju ingen större skillnad på 525iAT:n mot innan den va chippad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.