|
|
|
|---|---|
Svärd |
Har precis köpt en kanonfin 320i Coupé och nu har jag installerat ett DEFA 800 larm. Det funkar bra förutom att jag inte får till C-låsstyrningen. Är det någon som kan tala om för mig hur jag ska koppla det?? Har sökt här och det finns inget bra svar. Så är det någon som kan hjälpa mig så vore det guld. Lite tråkigt att behöva larma med fjärren och ändå låsa upp/låsa med nyckeln. ///Martin |
Svärd |
Ingen som har installerat ett sånt larm? ///Martin |
| i min 92:a skulle man koppla i signalerna på blå resp.vit kabel som sitter bakom handsfacket (en svart kopplingsentral med 5blå/5vita) det gällde defa....annars cargard skulle man koppla in på stift 24/25 i c-lås boxen som sitter längst till höger bakom handsfacket | |
Svärd |
Okej, ännu ett alternativ. Får se om jag hittar så många kablar i blått och vitt. Tror bara att jag har sett en vit, och den har jag kopplat in mig på, samt en blå-grå. Tack för hjälpen. ///Martin |
Svärd |
Sådär nu är det fixat. Fick en instruktion per telefon av firman jag köpte larmet av. Så här blev det. Den blå-grå och den vita kabeln bakom handskfacket klipptes rakt av bara. Sedan kopplades den lila kabeln från larmet till den änden av den blå-grå som går in i låsmodulen och den gula från larmet till den andra blå-grå änden. Likadant med den vit-oreanga från larmet till den vita änden som går in i modulen och den vit-blå från larmet till den andra vita änden. Sedan kopplades den gröna, den vit-bruna och den röd-vita ihop, och den svart-vita klipptes av och isolerades. Så nu funkar hela larmet och c-låsstyrningen. Hittade dock en trasig låsmotor i bakluckan under tiden. ///Martin |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.