|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Är en nybliven BMW-ägare och forumsanvändare här på AutoPower. Har just köpt en 850i -91 och har lite frågor om den och dess motor. Hittade inget specifikt 8er-forum så detta blir väl rätt...... Har skaffat BMW TIS på CD-ROM men det duger ju knappt nånting till alls! Står knappt nån fakta som jag vill ha....iaf inte om E31. -Chip. Är det att rekommendera? E-gas och ASC finns ju. Har sett en annons på ett par chip till 750/850 som skulle ge ca 20hk och 30Nm. Stämmer detta? Har hört en del om att vissa mindre seriösa chip bara ändrar e-gaskurvan så man får en brantare gasreglering bara....dvs man har full gas redan vid halv pedal. Jag vill ju ha en bättre tändkurva, bränsleoptimering till det och sen ha bort hastighetsspärren. Några exempel och rekommendationer? -Kamaxlar. Vad är det för värden på originalkammarna i M70B50? Vill veta duration, lyft och lobsep. Vill även ha lite tips om lämpliga trimkammar. Känner till Dr Schrick och DBilas. Finns det fler, och har ni beemer-åkare några erfarenheter och rekommendationer? -Överladdning. Hur funkar det? Känner till att det fanns 600hk-kit att köpa till sin 850 på 90-talet men de är ju long gone numera. Funderar på att sätta dubbelturbo på kärran. Plats finns ju och turboagg är ju billiga nuförtiden. Att geo.komp är 8,8:1 lockar ju bara ännu mer......frasen "bolt on" kommer till sinnet.... Har någon galning här på detta forumet byggt nåt liknande i sin 850 och hur blev isf det? Håller drivlina etc? Kör aut. Jag fixar för övrigt portning etc själv då jag jobbar med det på fritiden, så den biten behöver ni inte undra om ;) Behöver ni ha toppar portade så är det bara att hojta till. Håller till i Lund. Tack på förhand....Mvh// Pacman | |
|
Prova att ställa frågan i 7-serieforumet istället. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Japp....har gjort det nu. Vet inte hur känsliga moderatorerna är för korspostning. I Volvovärlden som jag kommer ifrån (TPC) är de väldigt petiga med sånt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.