AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.307

Jag vet inte vad jag ska göra? Behöver råd!

Ju
123
Jurgen
Bmw 320iA -93:a

MB Clk Cabrio -00:a
Tjena allihopa! Just nu e jag inne i ett dilemma:( Min bil gick inte igenom besiktningen pga. Kass styrled ena sidan plus höga avgasvärden.

Förra månaden lagade jag cabmotorn för 6000kr, men är inte så sugen att lägga mer pengar denna månad/år på bilen.... har tappat intresset helt enkelt.... Annars e bilen i toppskick, men dessa retliga kostnader gör att jag har tappat lusten just nu:( Har fått ett skambud på 60.000kr som den står nu... Snälla kom med alla råd som är möjliga......!
Ny styrled kostar väl inte mer än 800kr/sida till E36. Inte särskilt dyrt att byta jämfört med E46.

Höga avgasvärden kan bero på kass lambdasond, vet inte riktigt vad de kostar dock...

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Ju
123
Jurgen
Bmw 320iA -93:a

MB Clk Cabrio -00:a
Du har en poäng där. Men samtidigt så vet jag inte om jag vill sälja den eller inte?? Haft den i nästan 3 år och den har ju blivit liksom en personlig ägodel, och då är det inte så lätt att bara sälja den sådär.....

Bilen är väldigt fin och går bra annars, och släppa den för 60, det känns lite billigt, även om man kanske inte får mer för en E36 Cabrio nästa år?

De är bara de att retliga reparationer, och småkostnader har gjort att jag tappat suget för bilen, men samtidigt så kan jag inte bara "skita" i den.....!
ZA
143
ZAK
320 -85 ombyggd till 325
Vinterförvara den och behåll den..
Du ska nog se att det känns bättre till våren =]
Felen för mig låter som en baggis.
Styrleden sitter väl bara med en mutter sen gängar man ut den?..
Byta lambdan kan man med göra själv om man bara kan hantera ett verktyg.
Sitter väl snabbkontakt på en sån med?

Det gör man på 2 timmar om det inte ska jävlas..
Det ekonomiska är alltid hindret..
men jag tycker du inte ska sälja den..
Min E30 har stått still i över ett år nu..
tänker aldrig sälja..
håll i tycker jag

\\ ZAK [ICQ 10472669]

Länk Info om min E30 genom åren
styrleden är inga problem att byta! dock bör man göra framvagnsinställning efteråt för att få toe-vinklarna perfekta!

lambdan har jag inte bytt på en e36, har bytt på e30 och det finns ju sk "lambdahylsor" att köpa, som är öppna och skall göra det lättare att komma åt

MVH
Johan K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.