|
|
|
|---|---|
|
Jag har tänkt mig att åka ner till Tyskland inom kort för att köpa en E38. Jag har några funderingar, 1. Är det besvärligt att köpa av privatperson-hur göra 2. Är det möjligt att kontrollera miltalet 3. Finns det områden i Tyskland som är att föredra, ang. pris,skick... 4. Några vanliga fel på dessa bila att se upp med. Mycket tacksam för alla svar Mvh Cedex | |
|
På BMW verkstaden kan man få miltalet kontrollerat för ca 500:- om jag har rätt för mig. På E38 finns det dessutom två mätare men jag vet inte var den andra sitter. Jag tror att bilarna är bäst i Norra Tyskland. Det är dessutom närmast. Inte så stora fel men det är ofta en hel del små irriterande. Te.x pixlar som försvinner i displayer MID/Acc. ACC anläggningen den hade jag problem med i min förra sjua. Jag fick byta hela fläkten för ca 5500:-). Min växellåda rasade vid 3000mil men det var ett fabrikations fel och jag fick en ny. Navigatorn har en kompis mycket problem med men jag vet inte vad exakt som är felet på den. Annars är det en mycket fin bil. Förresten har du aldrig funderat på en 730i? ///Gustaf |
|
|
Det är inga problem att köpa av privat person. Man kan ju alltid be säljaren följa med till zullassungstelle om man känner sig osäker. Tyska myndighets personer och byråkratin är inte att leka med men det är bättre på mindre orter än i tex centrala Hamburg. Lycka till med importen. //Kalle |
|
| Snarare är väl södra eller mellersta tyskland och väst tyskland att föredra. De flesta "lik" och export firmor huserar ju i norr där man kan locka till sig folk som åker från skandinavien för att handla bil. | |
netsix |
Håller med acey att man skall nog försöka åka ner till mellersta eller södra tyskland och köpa för där är nog chansen större att man hittar en "riktig" bil. Hörde av jurgen weise att 94 samt 95 års modell av E38 går inte att plugga i BMW:s egen data för att kolla miltal. Utan det står bara 0 pga någon bugg i systemet. Då är man tvungen att kolla i någon "piratdata" för att få fram riktiga uppgifter. /netsix |
Robert.O |
Den andra mätaren sitter i ljusmodulen. Denna går ej att ändra "nedåt" bara uppåt , varför vet jag inte. (teoretiskt borde den vara möjligt att varva den ,eller??) Den går att byta ut, det vet jag men bara på bmw och de, är ju seriösa, det vet vi ju..(och jorden är platt, det visste man). En som lever får se.. |
|
Jag har i allafall alltid fått mina bilar importerade via en kontakt som jobbar mycket i Tyskland. Min förra sjua var från Lübeck. Men jag har alltid fått skriftliga intyg från BMW/Jaguar återförsäljaren att de inte varit krockade/skruvade. Jaguaren är från Mülheim-Kärlich (Zender), om någon bryr sig? Var exakt sitter ljusmodulen på E38:an |
|
| Kolla rost på kanten av bagageluckan. Hittade lite på min när väl var hemma! | |
|
Det blidde en 750 iL-96 1 ägare. Cedex |
|
|
Var köpte du den? Hur är den att köra? |
|
|
Bilen köpte jag direkt av ett stort företag (ej bilhandlare)där den gått som direktionsbil, fantastisk fin! Jag köpte den fem mil från Dortmund på landsbygden. Bilen är helt fantastisk att köra, lite som att åka flygplan.Ett svagt sus och liksom glider över vägen. Motorn varvar 3400 rpm i 200 km/h! Snittförbrukningen på hemresan stannade på 1.18 l/m. Den har all utrustning ink. baksätespaket med digital acc,telefon,stereo,bord,fotpallar mm bak. En enorm skillnad mot min gamla 750 il-92. Cedex |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.