|
|
|
|---|---|
|
Känner ni till detta märke? Länk det är väl inte så många tillverkare som har coliovers både fram och bak? så det verkar vara intressant. Det reltivt låga priset är tilltalande samtidigt som det är en frågeställare: hur bra kan den vara? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! | |
|
Jag känner inte till dessa. KW eller Bilstein skulle jag rekommendera. You get what you pay for ;) |
|
|
Nackdelen med coilovers bak är att stötdämpartornen bak inte är gjorda för den belastning som blir när fjäderns krafter också ska tas upp av dom. För att inte dämparen ska komma in i kofferten måste man förstärka tornen. _______ //Niklas |
|
|
Koni: det låter förnuftigt men dyrt... En tanke: eftersom en bil lutar bakåt vid axelerationen så måste styva coilovers påverka även accelerationen dock antagligen marginellt. hur är det med koni coilovers? såg en kille på eBay som ville kränga sina begagnade Koni med c:a 2000 mil på nacken. ska man överhuvudtaget fundera på begagat? vad jag förstått så ger just Koni en livstids garanti. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Koni: På z3 så brukar man sätta en coiloverfjäder i fjäderfästet och en separat dämpare i dämparfästet, persic som man gör på Audi TT, Opel Calibra m.m. Man behöver absolut inte förstärka dämpartornen. Kolla in denna PDF så ser du precis hur det ser ut på en Z3, tagit från KW Länk Mvh Henrik |
|
|
Z3c 4 ever! det är garanterat en bild på ett annat Gewinde som visas på bilden, är rätt vanligt att man gör så, t.o.m KW gör det i sin katalog. Mvh Henrik |
|
|
soda: vågar du dig på en gissning vad det är? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Kvalitetsmässigt menar du? tja, det verkar som det är Auto-Teile Lippe som står bakom och de har jag läst en del bra om på några tyska forum, bl.a så verkar de vara ganska populära på E36 och Golf III. AutoTeile Lippe tar 499Euro för de om man köper dem direkt på deras sida. Efter en del forskning så kommer jag fram till att det är dessa som säljs: Länk artikelnumret stämmer t.o.m. Supersport verkar lämna 2 års garanti på sina grejjor så man kanske ska chansa?? Maila mig eller skriv här om du ska handla så kanske jag hakar på. Blev ju lite sugen nu. Mvh Henrik |
|
|
Jag ger mig inte... Efter mer forskning så kom jag fram till detta: ab 1996 - Typ R/C - alle außer M-Roadster - 85-170 KW Vorderachse Gewinde - Hinterachse feste Tieferlegung D.v.s det är bara framvagnen som är höjdjusterbar, baktill är det fast sänkning på 40mm som gäller, förmodligen därför de är så billiga. Mvh Henrik |
|
|
Soda: Men då är det ingen coilover dämpare bak utan en vanlig dämpare och en vanlig fjäder med justerbart fjädersäte, alltså i princip vad alla "billigare" väghållningssatser har där man kan justera höjden bak. Och samma princip som original. _______ //Niklas |
|
|
Men här gick det inte ens att justera höjden bak, endast coilovers fram. Det är skillnad på Coilovers och det som tyskarna kallar för gewindefahrwerk. Coilovers är precis som namnet säger medans ett gewindefahrwerk är ett höjdjusterbart chassi och då kan det mycket väl vara separata dämpare och fjädrar med justerabara fjädersäten. Mvh Henrik |
|
|
soda: tror du att detta 399€ är tillfälligt pris? jag måste vänta till efter jul med alla inköp. har precis köpt en ny barre och måste snart betala alla tillval.. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
oj, det kanske står där att det finns endast 5 satser till salu för detta pris? kan nån med kunskap i tyska bekräfta?Länk ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c: Det stämmer att det bara finns 5 satser. Kollade förresten pris på bakre stötfångaren från aerodynamikpaketet i helgen, vill minnas att det skulle hamna på runt 3500 inkl. monteringssats samt med kompisrabatt via mig. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
masten tack! jag hör av mig senare om det. :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
är alla coilover anpasningbara efter hastighet? eller är detta en banbrytande uppfinning? "SPEED SENSITIVE S3 COILOVERS : S3 Coilovers are designed and produced exclusively by world-class motorsport technicians. Featuring B+G exclusive Speed Sensitive mechanism that automatically adjusts dampening for improved handling during high speed or aggressive driving conditions, each coilover system incorporates monotube gas charged shocks with dual springs perched on a fully threaded shock body. S3 Coilovers allow you to dial in height adjustment for the perfect combination of aggressive stance, and enhanced handling, without the teeth-rattling ride associated with other coilover systems. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
ehm, fartkänslig hårdhet? mysko! Har inte läst något om det, har du en URL? mvh Anders |
|
|
fasen, kan inte hitta URLen igen...hittade det genom ebay som hade en länk i item description... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
någon som har åsokt m dessa?: Länk ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.