|
|
|
|---|---|
| Det går inte att öppna låset med nyckel på förar sidan längre. men det går att låsa utan problem. kan det vara så att låset har hamnat i de läge då den är stöldskyddad.? | |
Crusty |
Tja! har samma problem! På min dörr kan jag inte öppna dom andra dörrarna men dock låsa! om jag sen låser upp på passagerarsidan låser den inte heller upp min dörr dock låser den alla andra! Jag vet vad det beror på men kan inte förklara det! Det ligger fukt på någon av elkablarna har jag för mig! "The Blue BMW" |
| Prova med att mäta upp microbrytaren vid låscylindern, sitter i dörren vid yttre dörrhandtaget. | |
|
Jag har typ samma problem... Min vänster bakbörr har låst sig och det går inte att få upp den. Lite surt. jag plockade ner dörren och skulle fixa det... Så jag tog bort dörrsidan... Och sen bara funkade det... Så jag satte ihop det igen... Sen när jag låste med nyckeln så fasnade det igen. Sen dess har jag inte orkat göra nåt mer... Det låser sig bara när man låser det "extra hacket"... Nån som vet vad det är? /Peter |
|
|
Hej, har samma problem, men jag kan inte låsa bilen från utsidan på förarsidan. Det går bra från passagerarsidan och bakluckan Beror detta på den där microbrytaren? // HammarHaj |
|
|
eeeej jag med!!! Faktiskt mitt lås funkar inte alls på förarsidan men det är väl säkert låset! det går varken att låsa eller låsa upp där. ????????? / Joppe |
|
|
Jag har fixat det!!! C-låset.. Det var låset som pajjat. blivit glapp. Plocka bort låset och på låset finns det en plast på ett ställe.. såga bort den delen med Bågfil.. Där under ser ni glappet.. Lycka till! Om ni undrar något mer om detta så MAILA!! King of the road |
|
|
En plast på ett ställe, fattar inte!?? / Joppe |
|
|
Jobbigt som fan!! Jag kan låsa förar dörrn men inte låsa upp.... |
|
|
Man måste skruva hur hela låsmekanismen och så finns det ett plasthölje på ett ställe som ska sågas bort och då ser man glappet i staget som ska öppna låset. Om någon har bild på hela låsgrejjen så kan jag göra en "Mekartips" grejj av det! /Johan --------------------- King of the road |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.