|
|
|
|---|---|
|
hej jag har ett litet problem eller ganska stort för att vara exakt! det är så att jag köpte en 540ia för ett par veckor sen å det sitter ett cargard 850s i den som funkar perfekt men nu har jag tappat nyckeln och larm dosan till den=( problemet är att jag inte fick med kortet med pinkoden till larmet och den måste man tydligen ha för att koda en ny larmdosa! är det någon som vet hur jag gör för att koppla ur larmet och startspärrarna eller om man kan få fram pinkoden på nåt sätt? mkt tacksam för svar vill inte ha bilen stående pga ett sånt slarv Jade | |
| Hoppas inte alltför många svarar med instruktion hur urkoppling av startspärr och larm görs enklast....... | |
|
Det finns installations manual på cargards hemsida så då bårde du ju kunna koppla bort det med den infon :) West Coast Räcers | Länk Länk |
|
|
har varit på cargards hemsida men hittar bara instruktionsbok där ingen installations guide. men jag ska ta reda på serienummer på larmet om det finns någonstans å prova gå in till återförsäljaren å se om han kan hjälpa mej på något vis! får ny nyckel till låsen nästa vecka men det hjälper ju inte om jag inte kan starta bilen! Jade |
|
Ras.mus |
Jag vet inte om det kanske står på el-boxen som styr larmet. Den brukar man kunna leta fram efter lite detektivarbete i bilen... Hade du bara EN dosa till larmet förresten? Brukar ju alltid följa med två minst... För i så fall man man använda den till att koda in en ny dosa nämligen |
|
ja jag hade bara en nyckel och bara en larmdosa.... skulle beställa en reservnyckel men det blev ju som vanligt (jag hinner sen jag har ju en som funkar) men nu har jag lärt mig att alltid ha minst två nycklar! Jade |
|
|
Hade också bara en larm nyckel och ingen pincod till 850s,problem är att har man inte pincoden så är det bara att skruva ur larmet och skicka det till cargard,omkoda och få nya nycklar,är du inte haj på det så blir det att ringa till någon som håller på med sådant, eller köpa nytt och bara skifta larmet,går säkert att förbikoppla men ingen har velat tala om det för mig. |
|
|
här har du monteringsanvisningarna: Länk vet du inte vilket larm du har så hittar du det här: Länk \\Bylund West Coast Räcers | Länk Länk |
|
|
tipsy hur kopplade du ur det gjorde du det själv eller lämnade du in det? vad kostade omkodningen hos cargard? har ju inte så stor lust å köpa nytt larm! varför kan inte folk hålla reda på viktiga papper? å varför kollade jag inte upp det innan jag köpte bilen!? Jade |
|
|
finns det någon som har ett larm liggandes som vill sälja det för en billig penning så är jag en mkt potentiell köpare=) måste få igång bilen snarast för jag har 5 mil tur o retur till jobbet och det går inga bussar heller..... så ingen bil=ingen lön. Jade |
|
|
Hej, jo jag hade ju en nyckel kvar så jag åkte och bytte larmet,har det gamla kvar,skall skicka det till cargard och koda om det någon gång, 2800kr kostade ett nytt mont o klart,omkodning hos cargard tror jag skulle kosta 500kr + nya nycklar ca 900kr totalt,skulle gå med vändande post sa dom,men man får nog räkna med ca 1,5 veckor med postgång osv. Ring och hör med dom,eller hör med någon larmnisse om man kan förbikoppla. |
|
|
tack för alla svar men nu har det löst sig fick tag på pin koden som fanns hos en tidigare ägare! skönt nu är det bara å vänta på nyckeln från bmw i luleå=) Jade |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.