AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
990

Problem med meny "i" i E60

To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Jag har problem med Meny i i min E60. Jag kan t.ex välja FM CD eller AM på Entertainmentmenyn. På Meny "i" kan jag inte välja på översta raden. Om jag väljer "i", "vehicle settings" så ser jag bara Steering wheel buttons" överst. Jag kan inte göra något annat än att programmera knapparna på ratten. Det är samma på alla "i"-undermenyer. Vad..???

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Hmm, den har väl hakat upp sig, har hänt för oss flera gånger att vi inte kunnat använda stora delar av Idriven..

Låt bilen stå en timme - då nollställs den och allt brukar vara bra igen ;)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Det har aldrig funkat.... Just "i"-menyn. Jag antar att man ska vrida bara för att välja på översta som med Entertainment menyn...??? *skumt*

Ja
55
Janne M
520d -11 F10
Så här funkar det på min i-drive: Om jag - som Tom i norr - väljer "i" och "vehicle settings" så hamnar jag på "Steering wheel buttons" och kan programmera dessa. MEN när jag då trycker i-driveratten FRAMÅT så får jag en överordnad meny som också innehåller t ex "RPA" (ringtryckskontroll), "Light settings" och ytterligare något. Inte så logiskt tycker jag, man borde väl hamna i menyn först och inte i ett av de val man där kan göra. Logiken är möjligen att tryck FRAMÅT på ratten innebär ett steg UPPÅT i menyerna.
Det är likadant i "Entertainment". Precis som Tom skriver kan jag först välja AM FM eller CD. Väljer jag då "CD" måste jag också sedan trycka ratten FRAMÅT för att komma åt att välja om det är vanliga CDn eller någon av CD 1 - 6 i växlaren som jag vill starta.
Fler exempel - som jag inte kommer på just nu - finns på andra håll i i-drivesystemet. Har man väl lärt sig är det ju inte så svårt att hantera, men logiken saknar jag. Kanske någon annan som förstår själva tanken bakom?
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Nu fick jag igång det. Tack! Är det samma ologik i era andras bilar?
Mvh
Tom

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.