|
|
|
|---|---|
|
Bytte för ett par dagar sedan till vinter däck (185/65-r14) från ett par sommar sulor (195/65-r15) och nu tycker jag bilen liksom segar när man gasar på, som att det spinner fast det inte gör det liksom. Det känns också som att bilen inte rullar lika bra nu.....lte svårt att förklara detta. Kan det verkligen vara så stor skillnad på 14" resp. 15" fälg? Nån annan som har märkt detta märkliga fenomen?? | |
|
Snarare borde den bli aningen piggare eftersom däcket är smalare och fälgen lättare. Dessutom är hjulet mindre vilket också är till fördel för accelerationen. Så.... Nej, ditt fenomen är oförklarligt enligt mina teorier. Nån annan kanske har en annan teori? |
|
| ja det är precis som att bakdäcken spinner när man drar iväg, fast dom inte gör det, bilen liksom ålar sig fram. Nä nu ska jag köpa nya däck snarast så man inte behöver åla sig fram hela vintern med några skit däck! | |
| Vinterdäck är ju generellt mycket mjukare och har djupare mönster än sommardäck. Det gör att de liksom kryper i sidled vid svängar och nästan spinner vid accelaration. Den känslan brukar snarast vara värre när man köper nya färska vinterdäck med fullt mönsterdjup. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.