|
|
|
|---|---|
|
Har noterat att jag måste frammåt våren byta skivor & klossar runt om. Någon som har bra tips vart man köper det? -Biltema? -Mekonomen? Är dom ok? Nån som prövat? Eller ska man köpa nån annan stans? // Emil | |
|
Det är lika bra att åka till bmw direkt när det gäller bromsar... Då får du original till samma pris eller till och med bättre ibland än vad tex. mekonomen kan ge... Diesel-räsern |
|
|
Tarzan --> Ok! Har du nått prisexempel? Trodde det ar överpris som gällde :P //E. |
|
|
Har du kollat: Länk |
|
|
Jag kör med Bremboskivor och Roadhouse-belägg bak och det funkar alldeles utmärkt. Köpes exempelvis på Autoexperten. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Kalle: Förstår ja att de gör! :) men dom kostar ju några slantar till än va orginal gör så... |
|
|
Brembo är en av originalleverantörerna till BMW :) kolla Länk för prisinfo. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Köpte på en lokal bildelsfirma Ferodo belägg fram & bak + slitagevarnare*2 och det gick på 812:-. Dem hade även billigare belägg men dessa skulle visst hålla lite bättre sa dem... |
|
| Är Brembo en av originalleverantörerna?? hade ja ingen aning om...men man lär sig nå nytt varje dag :) | |
| Bland BMWs leverantörer av bromsutrustning finns: Bosch, Lucas, ATE, Girling, Textar mfl. | |
|
Lime: Om man gör en ärlig jämförelse mellan mekonomen och BMW som var dem jag jämförde med när jag behövde handla lite grejer sist. Mek.. BMW.. BMWm.bmwcs rabatt. Bromsbelägg fram: 486:- 612:- 520:- Bak: 441:- 504:- 428:- Slitagevarnare fram: 224:- 112:- 100:- bak: 262:- 112:- 100:- bormskiva bak, styckpris: 456:- 384:- 345:- Handbromsbackar: 335:- 332:- 298:- oljefilter: 112:- 95.20:- 85:- Luftfilter: 359:- 292:- 262:- kupéfilter: 332:- 284:- 255:- Priserna har jag nu hämtat från mekonomens hemsida till min bilmodell och de priser jag fick hos bmw... Nu fick jag visserligen 15% på just beläggen men allt annat med rabatt är 10%. Alltså är väl det enda man kunde vunnit pengar på hos mekonomen bara bromsbeläggen. däermot slitagaevarnarna är dubbelt så dyra hos mekonomen... Diesel-räsern |
|
|
Det stämmer som tryggve konstaterar, BMW har många olika leverantörer av bromsprodukter. Lucas och Girling är dock samma sak, och säljs under namnet Lucas. Roadhousebeläggen som jag använder har för övrigt samma friktionsmaterial som Lucas. Både Lucas, Remsa och Roadhouse ingår nämligen i TRW-koncernen. Även Brembo är alltså en av leverantörerna. På M3 E46 och M5 E60 sitter bromsskivor från Zimmermann. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
har köpt hela satsen både fram o bak på autoexperten för ca 5000, sedan får man sälja gamla klotsar till dem för 500 spenn funkar alldeles perfekt |
|
|
bumer: det lät dyrt.. Jag räknade ihop mina priser som jag skrev ovan plus att jag la till skivor fram från mekonomen, alltså komplett med allt vad bromsar heter på en bil... Fick det till 3658:- Diesel-räsern |
|
| Micro säljer Bremboprylar till bra priser. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.