|
|
|
|---|---|
|
...den billigare varianten de har villsäga. Har ni några erfarenheter av dessa? Mekonomen förordar dessa framför de dyrare, vilka de säger är omotiverade på en normalkörd bil....och kallar de dyrare "taxibelägg". | |
|
Tja...Nu svarar jag iofs inte på din fråga om beläggkvalitét(ursäkta),men om du ändå är osäker så köp originalbelägg. Dessa är "näppeligen" dyrare än Mekonomens varianter.. Kontrollera vad BMW tar för beläggen,köp sedan originalbelägg :) Det brukar löna sig i längden iaf. Min åsikt i ämnet. Mvh Janne. |
|
| Köp EBC streerstuff på Mekonomen. Lite dyrare men du slipper allt vad bromsdamm heter! | |
|
Mekonomens dyrare belägg är samma som BMWs originalbelägg, m.a.o köp INTE dyronomens "standardbelägg". /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
| Kolla på den här länken.Länk | |
|
Är det någon som har provat Mekonomens "standardbelägg". Jag är inte ute efter några racebelägg som tål extrem körning, har inte heller det körsättet och dessutom inte bilen för det. När jag köpt min M5*skratt* så ska jag börja fundera över den typen av belägg såklart! |
|
| Jag hart med Mekonomens bromsbelägg och bromsskivor i 2 årstid nu både fram & bak. Bromsbeläggen har fungerat bra hittills. Dock så är bromsskivorna dåliga, de blev dåliga efter 1 år, skeva och rostiga. Men beläggen har som sagt fungerat bra. | |
| Jag köpte belägg från Biltema sist och det verkar fungera bra. De är lika tysta som orginalbeläggen. Vid vanlig svensk vardagskörning så fungerar det bra men det är inget jag skulle rekommendera för den som ska dra tungt eller rejsa nere på autobahn. Priset är löjligt lågt, 199kr. | |
|
Mekonomen eftersträvar att ha samma kvalité som originaldetaljer på alla sina produkter. Till skillnad från Biltema som enbart tittar på priset och skiter blankt i kvalitén(men vissa Biltema grejer duger faktiskt rätt bra ändå). För övrigt så är Mekonomen den enda leverantör(vad jag vet) som lämnar 3 års garanti på alla sina produkter, vilket är rätt schysst. |
|
|
Köpte belägg på mekonomen till min e-39 dom funkar hur bra som helst men dom skriker som slälva f*n... Skall köpa orginal................. |
|
| Alex de bromsbelägg som diskuterades är de billiga Mekonomen beläggen och de ger jag inte speciellt mycket för. De skriker och har ganska lätt för att fadea. Är faktiskt mer imponerad av Biltema beläggen, ska man köra budget så tycker jag att Biltema är prisvärda prova du kommer att bli förvånad. Men ge dig inte på någon bankörning eller hårda inbromsningar från 200, då brinner de antagligen upp! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.