|
|
|
|---|---|
|
hej igen jag har bytt mina casterstag fram men jag har lite vibrationer när jag kör över något som är ojämnt men det känns bara på vänster sida. Tacksam för hjälp Mvh Masso | |
|
glömde skriva att ratten skakar. Mvh Masso |
|
| Det låter som du har glapp i styrsnäckan. Den går att justera. | |
| Kan det inte vara bussningen till hjälpstyrarmen? | |
|
Jodå, det kan mycket väl vara bussningen i hjälpstyrarmen. Men, det kan även vara någon P-ände som är väck, fast då borde det klonka till. Hur är skicket på fjädrarna fram? Jag fick byta 3 saker för att bli av med alla konstiga ljud/vibrationer i framvagnen. Jag bytte: *Fjädrar (BMW Original Sportchassie fjädrar.) *Casterstag bägge sidor (BMW Original.) *Bussning till Casterstag (BMW Original till E34 540.) *Bussning till Hjälpstyrarmen. Efter detta har jag fått en ny bil minst sagt! |
|
|
ok finns det nån bild på hur Hjälpstyrarmen ser ut? Mvh Masso |
|
|
Nr 15 på följande länk: Länk |
|
|
God Morgon.. per_j82 Är Bussning till Hjälpstyrarmen bökig att byta eller gör man det innan bastun blivit varm?? Ska man boka av hela Lördagen? Bytte casterstag förra helgen men blev inte helt nöjd. Lev Väl.. Mvh Robert. |
|
|
För en van mek gör man det på 1 eller max 2 timmar. För mig tog det 3 timmar med kaffepaus :) Såhär gör man: *Palla upp bilen ordentligt fram (så högt det går.) *Ta av höger fram hjul, lättare att komma åt då, behövs ej om du har bilen på lyft. *Ta bort hasplåtarna. *Ta bort eventuella värmeskyddsplåtar som är ivägen, sitter oftast alldeles ovanför hjälpstyrarmen. *Lossa bägge muttrarna på hjälpstyrarmen, den ena sitter i en kulled på styrstaget, den andra sitter i karossen så att säga. *Ta en avdragare och använd den för att få loss hjälpstyrarmen i kulleden, kan sitta som berget!! *Trä ur bulten ur hjälpstyrarmen (den som sitter i karossen.) *Nu har du armen lös. Använd nu en lämplig press för att pressa ur den gamla bussningen och i med den nya. Lämna till en verkstad med en riktig press om du inte har, man förstör den nya bussningen annars. *Montera ihop i omvänd ordning. |
|
|
Tack så mycket.. Blir nog till att använda sur ved till bastun så att det tar lite längre tid att komma upp i temp..:) Trevlig helg till alla... Mvh Robert |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.