|
|
|
|---|---|
| jag var och beställde en dosa till, till mitt defalarm. vad jag fick veta är att man ska "programera" in den på sitt larm på nått sätt(som ingen visste nått om) nån som vet hur man gör?? tacksam för svar(larmet är eftermonterat på en e34) | |
|
Du måste ha masterkoden till huvudenheten och sedan gå in i servicemode och lägga till den nya remoten. Kan kolla sekvensen i min manual ikväll om du vill, men du måste ha din masterkod och den är väl i din manual. |
|
| jag har ingen manual eller nått sånt kvar, fick aldrig med bilen. står det inget på själva larmet?.... tror den är under baksätet..... | |
| Nej, masterkoden står INTE på larmet, den ska du ha själv för att t.ex kunna avakivera larmet om du inte hittar fjärren, konfigurera sensorer eller addera nya fjärkontroller. | |
| men du kan jag inte köpa en xtra alltså? :( | |
|
Försök få tag i masterkoden från förra ägaren så kan du addera till den nya fjärren du nyss köpt. Ytterligare en anledning är till att skaffa koden är det som hände mig. Bilen stod utan ström i en vecka med tomt batteri. Då tappade larmet alla mina fjärrkontroller och jag fick lägga till dem igen. Kopplar man bara bort batteriet en stund så händer inte detta. |
|
| ibland har min bil har stått utan ström rätt länge och larmet har funkat som vanligt efter laddning av batteriet....hur kan d komma sig.......? | |
|
Kan vara så att spänningen måste under en viss nivå och tid innan larmet tappar minnet. Min bil stod i vinterdvala i flera månader. |
|
| Det jag trodde var en vecka kan mycket väl ha varit mycket långre tid... | |
|
Ring till Defa, dem har väl masterkoden till alla sina larm, du måste ha larmets nummer/serie innan du ringer...men sen är jag inte helt 100:a att dem ger ut masterkoden, eller endast auktoriserade Larm/billjudaffärrer kan få dem... Mvh Dragolito |
|
| tack för hjälpen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.