|
|
|
|---|---|
|
tjo gubbar!! ska i förebyggande syfte byta olja i min vxl-låda och undran om ni kan hjälpa mig med följande: 1. storlek på plugg/bult urtappning, insex eller vanlig bult?? 2. storlek på plugg/bult för påfyllning, insex eller vanlig bult?? bilen ifråga är en 528i manuell -98 då bytet ska ske ikväll så är jag mycket tacksam för snabba svar!! då jag är lite lat av mig så tänkte jag endast ta med dom verktyg som behövs ; ) och orkar inte kolla det före hemma i garaget! tack på förhand//Zandman //Kent | |
|
men HALLÅ!! nån måste ju veta!!! //Kent |
|
|
Tjena jag bytte olja förra helgen i Vxl låda och bakaxel, det är insex iaf men minns inte storlek, men modell större iaf :p körde med Castrol tranzmax z i lådan och Castrol Saf-Xo i bakaxeln, samma storlek på nivå plugg som avtappnings plugg på bakaxeln insex altså, Sedan är det 17 bult på lådan både avtappning och nivå plugg, lycka till :) Har man intresse, tar man sig råd :) |
|
|
Blev lite konstigt inlägg, trött efter jobbet, 17ons bultar på lådan altså, såg att du endast skulle byta oljan i lådan.. :p fyll tills det rinner ur nivåpluggen typ 1,2-1,4 liter minns inte riktigt.. men kolla den lilla klisterlappen ovanför nivåpluggen om den är fylld med Lifetime olja, på min stod det endast ATF, så jag körde på Castrols ATF Tranzmax z som sagt :) Har man intresse, tar man sig råd :) |
|
|
tackar och bockar!!! //Kent |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.