AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
741

Firma i gbg - airbaglampan

da
75
dagskjo
528iA-98
Hej, min lampa för airbagen lyser och vad jag förstått är att BMW inte gärna släcker den utan att göra någon typ av arbete/rep så tänkte jag höra om någon känner till ngt ställe i Gbg-trakten som kan göra detta.
Man vill ju i a f prova att släcka den innan man lämnar in på BMW :-) .....

Tacksam för tips!
//JJ
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Klart att de släcker den, men de tar säkert betalt.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
da
75
dagskjo
528iA-98
Om man får tro Hubbe325 i denna tråd Länk så verkar inte BMW vara sugna på att endast släcka lampan......//JJ
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Kolla med MLS i mölnlycke!
De fixade allt åt mig när jag monterade sportstolar till min bil.
De släckte lampan och fixade kablarna så de passade till stolen så inte lampan tänds igen.
Att släcka bara lampan tror jag inte de tar många kronor för.

/Hammar
Jo
39
Joan
118d -2008 E87
Bmw tar 1500:- för att släcka lampan.
Var på verkstad idag, igenom jobbet.
Släckte lampan på en 535, -91
1500:- för att släcka lampan?holy makaroni i Luleå kostar det 238.50:- + moms = c:a 300:-
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Ring och kolla först, det verkar vara många pengar som man kan spara... som vanligt.
Kolla med BMW, och fråga varför det blir så dyrt.

Det kanske är några fler arbetsmoment som de kör pga. att det har med airbagen att göra som de måste gå igenom för något regelverk, vad vet jag.

Det kan också vara så att de måste byta kontakter, sladdar som kan vara orsaken till att lampan lyser osv.

Om det bara är att släcka lampan borde det inte kosta mycket, snarare runt 300:- som sagts ovan.

Men om det beror på något, glapp i kontakt osv, så måste de ju leta reda på var felet är och sedan åtgärda, det kan kosta pengar.

/Hammar
*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
Körde dis kollade om det fanns några felkoder, släckte Airbaglampan som hade tänts då jag dammsög under fram stolarna och troligtvis kom åt Bältes sträckarens kablaget, har funkar perfekt i 5 månader, så prova att släcka bara först :) jag betalade ingenting på Bmw :) brukar köpa grejjerna till bilen där, o får släcka lampor o sånt gratis :)

Har man intresse, tar man sig råd :)
da
75
dagskjo
528iA-98
Tackar hammar för tipset, ringde till MLS och dom verkade vara väldigt bra...gick bra att komma förbi så skulle dom fixa till det.

//JJ
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.