|
|
|
|---|---|
|
Om jag byter min original enkel förgasare på min 1802:a till två weber 38:or . Allt annat original ! kommer jag få någon skilland i effekt ? nackdelar ? fördelar ? bara högre bränsleförbrukning ? etc. Tacksam för svar MVH Tony | |
|
Ingen som vet ? ///MVH TONY |
|
|
Montera istället 2 x 40 weber eller liknande i bra skick och få ca 110 hk med liknande bränsleförbrukning. MVH Topchop |
|
| å med en turbo..:)Så får du på 9-10 psi minst 150 hk. | |
|
Min 02:a började gå riktigt billigt efter att jag hade sug trimmat den och justerat in mina weber 45:or i rullande landsväg |
|
|
Bilen kommer att gå bättre och bli starkare, OM du justerar den rätt, med rätt munstycken och rätt halsringar. SKulle rekommendera dubbla weber 40 med 32 - 34 mm halsring. Klockren brukskaraktär. /Anders C |
|
|
tack för fina svar , har ett par weber 40:or på G ! ///MVH TONY |
|
| kör med dubbla 45 och dr_schrick 316, drar mellan 1 och 2 beroende på hur högerfoten används, brukar dock bli mot 2 liiter per mil :). Skall dock pröva med 36 i halsring i stället för 38. På med isdäck och ut och bränn på isen, de e skoj. | |
|
Ja, du kommer definitivt att märka skillnad! Jag har en uppsättning 45:or som jag kört på ett antal olika motorer med olika trimningsgrad. Även på (i övrigt) helt original 2 litersmotorer och skillnaden är markant mot originalförknasare. Den motor som gick bäst gick även billigast lustigt nog. Runt 1,3 blandad buskörning. If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Glömde tillägga att bara ljudet är värt en hel del!! :-) If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.