|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min hastighetsmätare, ekonomimätare, väg- och trippmätare har lagt av. Samtidigt går torkaren på intervall. Jag har förstått att dessa saker hänger ihop. Har gjort en okulärbesiktning av bakaxelgivare + kablage. Dessa verkar vara schyssta. Har tagit bort instrumentet och kollat efter kallödningar, ser oxå bra ut. Förra ägaren påstår att han har bytt kondingarna i instrumentet. Hittade en testknapp i instrumentet och gjorde upptäckten att alla visare rör på sig utom hastighetsmätaren när knappen trycks in. Detta gör att jag inte tror på att det är bakaxelgivaren som är boven. Är det bara att byta hastighetsmätare eller vad tror ni? super-dan | |
| Är det bara när det är fuktigt ute eller hela tiden..jag hade samma men bara vid regn och fukt ..finns ju två saker som BMW börjar med antingen Codekontakten eller bakaxelgivaren..men på min hittade dom felet efter 12 besöket litet skavsår på sladdhöljet där det går i golvet efter bakaxeln det blev kortslutning där | |
|
Nä, den har aldrig funkat så länge jag har ägt bilen. Men eftersom mätaren inte rör sig vid testet antar jag att det inte har med givaren att göra. För säkerhets skull ska jag göra rent den i helgen, samt montera bort hastighetsmätaren och kolla lödningar mm. super-dan |
|
| Det var en sladd som hade ärgat av till bakaxelgivaren... Men nu funkar det iallafall. Tjoho! Det blev till att lätta på gasen oxå. Upptäckte att jag har kört lite fort utan hastighetsmätare... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.