|
|
|
|---|---|
|
hej har en E34 och ska montera in mitt nya billjud till helgen... Har aldrig kopplat in slutsteg o.s.v. Har en baslåda dubbla 10" kicker, framsystemet är Infinity Beta... kör 2 steg.. ett till basen och ett till fram systemet.... samt en Pioneer 7400 stereo... skulle behöva lite tips, råd och hjälp hur man går till väga samt vad man bör tänka på.... Gärna om ni vet någon länk där dom visar hur man gör med bilder o så... även vad jag måste riva ner för att dra kablar o.s.v..... allt är välkommet... Tack på förhand.. MVH Roland Johansson | |
|
HAr du högtalare i hatthyllan så bygg lådor åt dom, annars kommer dom att bottna pga bastrycket i bagaget. Sen när du ska dra kablar (om du inte redan gjort det) så se till att dra ström och signalkablar på olika sidor av bilen, då är chansen att du får störningar mindre. Du behöver inte riva särskillt mycket om du bara tar bort listerna vid dörrarna och lägger kablarna under mattan vid kanten :) Har glömt en massa små saker nu...MEn fråga om du undrar över nått moment i istallationen Lycka till, hör av dig om det är nått du undrar över så svarar jag på det. ///JOhan |
|
|
HAr MSN oxå, där kan man diskutera lite snabbare än här på forumet, the_big_king85@hotmail.com, där finns jag ofta om kvällarna =) ///JOhan |
|
|
dra inga signalkablar på passagerar sidan dö stömkablarna ligger där kortaste vägen är på kardantunneln och inte alls svårt att dra där. cd växlaren min satte jag under förar stolen, lite bökigt att mickla dit den men oj så svårt för tjuven att pilla lös den och att hitta den. Sen har ju jag tv mm i bilen motagaren till den ligger under baksätet Joakim Eriksson |
|
| Joakim jag förstod inte riktigt va du menade med vilken sida som skall dras och vad...? ja har aldrig kopplat slutsteg o.s.v. har inga högtalare i hatthyllan... det är en sluten låda med dubbla 10" kicker bar.. behöver ja porta den för att få ut det mesta och bästa ljudet?? var ska ja montera "gömma" slutsteg och delningsfilter...? ska ja köra diskanterna i dom övre högtalar "facken"? kom med tips o förslag =) | |
|
Jag har skickat ett mail med lite info till dig. Hör av dig om det är några frågor. /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.