|
|
|
|---|---|
| Ungefär vid vilka mil inträffar dessa inspectioner.På min va inspection 1 gjord vid 9800 mil ca, detta beror ju lite på hur bilen används men på ett ungefär. | |
| Beroende på körstil kommer servicarna med 1000-1500 mils intervall. Således blir det oljebyte för dig vid ca 11000 mil och insp. 2 vid 12000-12500 mil. | |
|
Men det är ju 2 st oljeservicar i häftet innan Inspec 2 och dom är gjorda vid 11400 samt 12900 så då stämmer det med att det är dags för Inspec 2 nu vid ca 13500 mil. |
|
| Det borde ha varit en Inspection 2 vid 12900 och inte en oljeservice. Således hög tid att göra den nu då. Ordningen är ju Olje -Insp. 1 - Olje - Insp. 2 - Olje - Insp. 1 - etc.. | |
| Då kanske du kan förklara för mig varför det är 2 st oljeservicar i servicehäftet mellan dom bägge inspectionerna. | |
|
Har för mig att någon sagt mig att dieslarna har två oljebyten mellan inspektionerna. Kan det vara så? I service häftet till min iX var nämligen en av de mellanliggande oljeservicarna överkryssad hela vägen så jag frågade när jag lämnade in bilen på service en gång. Mats E BMWCS 3050 Byta till nyare ix eller 540 touring, det är frågan |
|
| Det verkar vara standardformat på serviceböckerna med dubbelt så många rutor för oljeservice som inspektioner trots att bara hälften kommer användas. | |
| JA. Det är för dieslarna, precis som Mats E nämner. | |
BMW Kungen |
När Bmw group göteborg kontrollerade. Så sa de att det var dax för oljeservice och då var det gjort en oljeservice innan. Hela min bok är gjort olje-olje-insp.1-olje-olje-insp.2.... 740ia:n servad hos bmw group i 5år... läste något om det i instruktionsboken oxå. //Kungen |
|
Vad säger serviceindikatorn då? I mina bilar har det varit olja-inspektion-olja-inspektion osv. Är det olika i 5-serien och 7-serien? Mats E BMWCS 3050 Det blir nog 540 Touring nästa gång |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.